Стратегічні напрями підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(6).2018.156315

Ключові слова:

конкурентоспроможність підприємства, стратегія розвитку, оцінювання конкурентоспроможності, конкурентні переваги, адаптація

Анотація

Стаття присвячена дослідженню конкурентоспроможності як пріоритетного економічного чинника функціонування підприємств в мінливому зовнішньому середовищі. Проаналізовано фактори зниження та сприяння конкурентостійкості підприємства, врахування яких забезпечує конкурентні переваги організації. Приділено увагу методам аналізу конкурентних переваг, які дозволяють здійснити вимірювання й прогнозування конкурентоспроможності підприємств, дослідити найбільш вигідні напрями її підвищення. Метою статті є дослідження можливостей підвищення рівня конкурентоспроможності промисловими підприємствами в умовах реалізації стратегій їх розвитку. Методологія. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові, спеціальні та статистичні методи економічних досліджень. Також використано монографічний метод, метод логічного узагальнення і системного аналізу. Результати. Проаналізовано фактори зниження та сприяння конкурентостійкості підприємства, врахування яких забезпечує конкурентні переваги організації. З’ясовано, що необхідно застосовувати методи аналізу конкурентних переваг, які дозволяють здійснити вимірювання й прогнозування конкурентоспроможності підприємств, дослідити найбільш вигідні напрями її підвищення. Практичне значення. Запропонована методика оцінки рівня конкурентоспроможності підприємств може бути впроваджена підприємствами для підвищення рівня конкурентоспроможності, адже вона є простим і універсальним інструментом оцінки ефективності господарської діяльності. На основі проведеного дослідження визначено актуальність даної теми в мінливих ринкових умовах. Перспективи подальших досліджень. Питанням удосконалення та впровадження методики оцінки рівня конкурентоспроможності підприємств будуть присвячені подальші наукові дослідження.

Біографії авторів

Olha H. Chyrva, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

директор Навчально-наукового інституту економіки та бізнес-освіти; професор кафедри маркетингу, менеджменту та управління
бізнесом

Olha A. Bovkun, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доцент кафедри маркетингу,
менеджменту та управління бізнесом

Посилання

Dovhan, L. Ye., Karakai, Yu. V. and Artemenko, L. P. (2011), Stratehichne upravlinnia [Strategic management], 2nd ed, Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine.

Frolova, V. (2012), “Strategic approach to managing business competitiveness”, Bulletin of Donetsk National University. Series C. Economics and Law, vol. 1, pp. 177–181, available at: http://jvestnik-c.donnu.edu.ua/article/view/4136 (Accessed 2 September 2017).

Karpenko, L. M. (2013), “Methodological approaches to assessing the competitiveness of the enterprise”, Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen, vol. 2, no. 3, pp. 24–31.

Kuzmin, O. Ye. (2006), Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva: teoretychni zasady, problemy i prykladni aspekty [Management of enterprise competitiveness: theoretical foundations, problems and applied aspects], VD “INZhEK”, Kharkiv, Ukraine.

Myroniuk, T. I. and Tsoma, V. I. (2014), “Modern problems and methods for assessing competitiveness”, Food industry economics, vol. 21, no. 1, pp. 35–37.

Perminova, S. O. and Romanko, Ye. V. (2016), “Management international competitiveness as a factor in the success of a modern enterprise”, Young scientist, vol. 29, no. 2, pp. 70–74.

Savytska, O. M. and Liziahina, D. S. (2017), “Prerequisites for forming a strategy of marketing communications on the basis of a systematic approach to assessing the level of competitiveness and the state of resource support of the enterprise”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5378, (Accessed 2 September 2017).

Savytska, O. M., Perminova, S. O. and Omelchenko, Ya. V. (2017), “The impact of international integration processes on increasing the competitiveness of domestic enterprises”, Materialy VII Mizhnarodnoi nauk. konf. [Materials of VII International Science conf.], Aktualni pytannia zabezpechennia stijkoho rozvytku natsionalnoho hospodarstva [Current issues of sustainable development of the national economy], Kremenchug. pp. 99–101.

Shandova, N. V. (2004), “Key elements of the system to ensure the competitive advantages of the enterprise”, Aktualni problemy ekonomiky, vol. 41, no. 11, pp. 48–58.

Sharko, V. V. (2015), “Competitiveness of the enterprise: methods of evaluation, strategy of improvement”, Scientific herald of Mukachevo State University, [Online], vol. 2, no. 4, pp. 120–126, available at: http://www.msu.edu.ua/visn/wp-content/uploads/2015/12/2-4-2-2015-22.pdf (Accessed 2 September 2017).

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).

This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-30

Як цитувати

Chyrva, O. H., & Bovkun, O. A. (2018). Стратегічні напрями підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств. Економічні горизонти, (3(6), 43–54. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(6).2018.156315

Номер

Розділ

Маркетинг, підприємництво, торгівля та біржова діяльність