ФОРМУВАННЯ ДОБРОЧЕСНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЯК СКЛАДНИК ДЕРЖАВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

Автор(и)

  • Олена Леонідівна Кірдан Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-7295-4722
  • Олександр Петрович Кірдан Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-2667-6589

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(20).2022.263301

Ключові слова:

доброчесність, державна ідеологія, майбутні фахівці, заклади вищої освіти, зміст освіти, професійна підготовка, неформальна освіта, вища освіта, державна освітня політика

Анотація

Схарактеризовано основні підходи до визначення категорії «доброчесність». Проаналізовано праці зарубіжних дослідників з питань доброчесності у сфері державного управління. Акцентовано на важливості політики доброчесності та популяризації ідеології доброчесності на державному рівні. Обґрунтовано доцільність: упровадження освітніх компонентів, які конкретизують стандарти та принципи доброчесності в майбутній професійній діяльності, формують культуру доброчесності, та уведення програмного результату навчання «дотримання принципу доброчесності» при оновленні освітніх програм підготовки здобувачів вищої освіти.

Біографії авторів

Олена Леонідівна Кірдан, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Олександр Петрович Кірдан, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор педагогічних наук, кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри економіки та соціально-поведінкових наук

Посилання

Istoriia ukrainskoi shkoly i pedahohiky: Khrestomatiia. (2005) K.: Znannia [in Ukrainian].

Kirdan, O.L. (2020). Zabezpechennia akademichnoi dobrochesnosti pid chas realizatsii osvitnikh prohram. Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti : zbirnyk naukovykh ese uchasnykiv dystantsiinoho etapu naukovoho stazhuvannia dlia osvitian. Varshava, 71–76 [in Ukrainian].

Kirdan,O.P., Kirdan, O.L. (2022). Teoretychni ta praktychni aspekty formuvannia akademichnoi dobrochesnosti maibutnikh fakhivtsiv u systemi zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity. Suchasni tendentsii zabezpechennia yakosti pidhotovky fakhivtsiv: problemy ta shliakhy yikh vyrishennia v umovakh hlobalizatsii ta yevroekonomichnoi intehratsii. Za zah. red.: V. V. Ivanyshyn. Kherson : Oldi+, ch. 1, 112–124 [in Ukrainian].

Kozlovets, M., Turenko, O. (2019). Yevropeiskyi dosvid interpretatsii dykhotomii dobrochesnosti i solidarnosti [European experience of interpretation of tne dichotomy of dignity and solidarity]. Ukrainska polonistyka, issue 16, 67–76 DOI: https://doi.org/10.35433/2220-4555.16.2019.phyl-4 [in Ukrainian].

Komenskyi, Ya. A. (1955). Yzbrannыe pedahohycheskye sochynenyia. M.: Uchpedhyz [in Russian].

Rekomendatsiia Rady hromadskoi dobrochesnosti. Pravovi instrumenty OESR. URL: https://legalinstruments.oecd.org/en/instruments/OECD-LEGAL-0435 [in Ukrainian].

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk (2002). holov. red. V. I. Shynkaruk. K.: Abrys [in Ukrainian].

Shevchenko, H. A. (2019). Rozvytok dobrochesnosti i borotba z koruptsiieiu. Zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity: Proceedings of the 5th All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. Odesa, 45 [in Ukrainian].

UNODC. United Nations Office on Drugs and Crime. E4J University Module Series: Integrity & Ethics. Module 13: Public Integrity and Ethics (2018). URL: https://www.unodc.org/e4j/en/integrity-ethics/module-13/key-issues.html.

Menzel, D. C. (2019). Ethics Management for Public Administrators. M.E. Sharpe Armonk, New York. London, England. 44–136.

Menzel, D. C., Berman, E. M. (2019). Ethics moments in Government. CRC Press. 3–5.

Huberts, C. (2018). Integrity: What it is and Why it is Important. Public integrity. Vol. 20 URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10999922.2018.1477404.

Nafi, N. B., Kamaluddin, A. (2019). Good Governance and Integrity: Academic Institution Perspective. International Journal of Higher Education. 2019. 8(3). 1. URL: https://doi.org/10.5430/ijhe.v8n3p1.

Newman, J. (2020). Academic integrity in public administration programs: Practical reflections on prevention and response. Teaching Public Administration. 38(1). 63–77. URL: https://doi.org/10.1177/0144739419864128.

Prometheus. URL: https://prometheus.org.ua/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Кірдан, О. Л., & Кірдан, О. П. (2022). ФОРМУВАННЯ ДОБРОЧЕСНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЯК СКЛАДНИК ДЕРЖАВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ. Економічні горизонти, (2(20), 75–82. https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(20).2022.263301