МІСЦЕ І ЗНАЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИЗМУ» В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З ТУРИЗМУ

Автор(и)

  • Леся Анатоліївна Слатвінська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(4).2018.132468

Ключові слова:

професійна підготовка, організація туризму, бакалавр з туризму

Анотація

У статті проведено аналіз основних сучасних вимог до якості підготовки фахівців у сфері туризму. Акцентовано увагу на кадровому забезпечені туристичного сектору економіки, який відчуває дефіцит спеціалістів нової генерації в усьому світі. Відзначено, що одним із
шляхів розв’язання цієї проблеми є інноваційна академічна і практична підготовка кадрів з туризму. Обґрунтовано роль і місце професійно орієнтованих дисциплін, зокрема, дисципліни циклу
професійної підготовки «Організація туризму» у фаховій підготовці бакалаврів з туризму. Дисципліна «Організація туризму» входить до обов’язкового компоненту освітньої програми підготовки бакалаврів з туризму. Основна мета дисципліни «Організація туризму» у системі підготовки фахівців сфери туризму – формування системи теоретичних знань та прикладних вмінь і
навичок щодо організації і технології туристичної діяльності в умовах конкуренції на ринку туристичних послуг, а також вирішення конкретних соціально-економічних завдань, що виникають
у сфері туристичної індустрії в процесі заснування власного туристичного бізнесу і управління
туристичними підприємствами. Доведено ефективність зміни традиційних форм проведення семінарів з предмету «Організація туризму» на інтерактивні: співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці). Зазначено, що організація інтерактивного навчання сприяла використанню рольових ігор, опрацюванню дискусійних питань, моделюванню життєвих
ситуацій, спільному вирішенню проблем на основі аналізу обставин та відповідних ситуацій. Відповідно, кожен із напрямів підготовки передбачає отримання певної системи знань і вмінь, що
досягається через засвоєння предметів відповідного циклу, поєднання теоретичної підготовки з
практикою та самостійною і науково-дослідною роботою студента. Професійно орієнтовані дисципліни є важливою складовою в системі фахової підготовки майбутніх бакалаврів з туризму,
яка забезпечує їх професійне становлення. Уніфікація змісту і структури навчальних програм та
професійно-орієнтованих дисциплін, доцільна послідовність вивчення, наступність використання компонентів знань щодо загальних об’єктів вивчення є необхідною умовою підвищення
якості підготовки бакалаврів з туризму.

Біографія автора

Леся Анатоліївна Слатвінська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат економічних наук, доцент кафедри технологій та
організації туризму і готельно-ресторанної справи

Посилання

Shchoholieva, I. V. (2011), “The place and role of professional-oriented disciplines in the professional training of future tourism managers”, Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Seriia: Pedahohichni nauky, vol. 8(2), pp. 322–325.

Androshchuk, H. O., Zhyliaiev, I. B., Chyzhevskyi, B. H. and Shevchenko, M. M. (2009).

Stratehiia innovatsiinoho rozvytku Ukrainy na 2010–2020 roky v umovakh hlobalizatsiinykh

vyklykiv [Ukraine’s Innovation Development Strategy for 2010–2020 in the context of

globalization challenges], Parlamentske vydavnytstvo, Kyiv, Ukraine.

Sokol, T. H. (2010), “The place and the value of the subject “Fundamentals of Tourism Studies”

in the system of professional training of tourism managers”, Aktualni problemy, suchasnyi stan

ta perspektyvy rozvytku industrii turyzmu v Ukraini ta Polshchi [Current problems, current state

and prospects of the tourism industry development in Ukraine and Poland], Materialy IV

mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Materials of the IV International scientific and

practical conference], ZhF KIBIT, Zhytomyr.

Official site of World Tourism Organization (2018), available at: www.world-tourism.org (Accessed 23 March 2018).

Nikitina, E. A. (2006), “Regional problems of tourism development and international integration

in the training of personnel”, Sovremennye problemy nauki i obrazovanija, [Online], no. 4, available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=458 (Accessed 23 March 2018).

Basiuk, I. D. (2005), Osnovy turyzmolohii [Fundamentals of Tourismology], Aksioma,

Kamyanets-Podilsky, Ukraine.

Nychkalo, N. H. (ed.) (2002), Derzhavni standarty profesiinoi osvity: teoriia i metodyka [State

standards for vocational education: theory and methodology], TUP, Khmelnytskyi Ukraine.

Pavlenko, M. P. (2004), “The problem of determining the structure of the content of the course

“Computer Networks” for students of engineering and pedagogical specialties”, Problemy

suchasnoho pidruchnyka, vol. 5, pp. 143–148.

Lukʼianova, L. H. (2008), Osvita v turyzmi [Education in tourism], Vyshcha shkola, Kyiv,

Ukraine.

Slatvinska, L. A. (2017), Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Orhanizatsiia turyzmu»

dlia studentiv spetsialnosti 242 “Turyzm” [Work program of the discipline “Tourism

organization” for students of specialty 242 “Tourism”], Uman, Ukraine

 

 

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-30

Як цитувати

Слатвінська, Л. А. (2018). МІСЦЕ І ЗНАЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОРГАНІЗАЦІЯ ТУРИЗМУ» В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З ТУРИЗМУ. Економічні горизонти, (1(4), 99–106. https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(4).2018.132468

Номер

Розділ

Економіка туризму та готельно-ресторанної справи