CRM-РІШЕННЯ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(4).2018.132470Ключові слова:
CRM, університет, освітні послуги, маркетинг, взаємодія, управління лояльністюАнотація
В статті розглядаються причини необхідності використання CRM-систем та теоретичні та методико-практичні підходи до побудови відносин з отримувачами освітніх послугта формуванні інтересу до закладу вищої освіти, та особливості їх впровадження. Грамотно і ефективно вибудувати роботу в цьому та інших напрямках дозволяють спеціалізовані CRM-рішення.
Посилання
Business. Online (2017), “CRM: managing clients”, available at: http://ab.bl.by/articles/78632.php (Accessed 10 March 2018).
Artyukhova, T. Z. (2006), “The essence and features of marketing relationships”, Bulletin of the
Tomsk Polytechnic University, no. 4, pp. 196–199.
Bakun, T. V. (2011), “Marketing approach to formation of relations between the university and
graduates”, Ph.D. Thesis, Economics and management of the national economy, Omsk, Russia.
NORBIT4Edu solutions for high schools (2018), “CRM – University System – Description of
the solution”, available at: http://vuz.norbit.ru/reshenie/opisanie-resheniya.html (Accessed 13
March 2018).
STEP (2018), “STEP”, available at: http://1c.step.te.ua/ (Accessed 13 March 2018).
Kotler, F. (2009), Marketynh menedzhment [Marketing management], Piter, Saint Petersburg,
Russia.
CRM practice, CRM news, analysis and comparison of CRM systems. (2013), “Cases – marketing relationships and the introduction of CRM-system at the university”, available at:
http://www.crm-practice.ru/cases/3411/ (Accessed 14 March 2018).
Obolenskaya, T. E. (2002), “Marketing in the field of educational services” Ph.D. Thesis, Entrepreneurship, management and marketing, Kharkiv, Ukraine.
Primak, T. (2006), “From marketing to customer relationship marketing”, Marketing in Ukraine,
, no. 3, pp. 42–44.
Shklyar, T. L. (2015), “The CRM system is a new step in the field of education”, Eurasian scientific association, [Online], no. 7, available at: http://esa-conference.ru/wp-content/uploads/files/pdf/SHklyar-Tatyana-Lvovna.pdf (Accessed 14 March 2018).
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Максим Володимирович Барвінок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.