Конкурентоспроможність персоналу та її вплив на продажі компанії
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(6).2018.156313Ключові слова:
конкурентоспроможність персоналу, управління конкурентоспроможністю, трудовий потенціал, продажі, оцінкаАнотація
Мета дослідження. Головна мета статті полягає в узагальненні теоретико-методологічних принципів та розробці рекомендацій, направлених на покращення управління конкурентоспроможністю персоналу як напряму підвищення рівня продаж компанії. Методологія. Методологія дослідження базується на методах наукового абстрагування, системно-функціонального підходу, групування, узагальнення та формалізації, аналізу й синтезу. Результати. У статті розглядається вплив кадрових факторів на показники продаж компанії. Авторами обґрунтовано, що конкурентоспроможність працівників є не тільки одним з ключових факторів впливу на ріст продаж товарів і послуг, але й на конкурентоспроможність підприємства в цілому. Досліджено основні теоретичні засади конкурентоспроможності працівників. Установлено, що конкурентоспроможність працівника є сукупністю знань, умінь, навичок і особистих якостей, які дозволяють працівникам виконувати свої обов’язки в компанії. Запропоновано модель, що включає прямі та непрямі фактори з особливим акцентом на вплив креативності продавця на ефективність продажів. Виокремлено основні компоненти і типи конкурентоспроможності працівників; проаналізовано різні фактори впливу. Досліджено основні інструменти конкурентоспроможності працівників та особливості її оцінки. Практичне значення. Практична значимість одержаних результатів полягає в розробці практичних рекомендацій, що забезпечать посилення конкурентоспроможності персоналу і, в кінцевому рахунку – підвищення рівня продажів компанії. Перспективи подальших досліджень. Розроблений механізм використання управлінських інструментів для розвитку креативності та самоефективності серед персоналу для стимулювання продажів компанії буде покладено в основу подальших досліджень авторів.Посилання
Arapova, O. M. (2015), “Competitiveness of personnel and value of enterprise”, Efektyvna Ekonomika, [Online], no. 7, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?op=1&z=4203 (Accessed 8 September 2018).
Brusientseva, O. A. (2017), “Competitiveness of the personnel as a component of the competitiveness of the enterprise” Naukovyi visnyk UMO. Seriia. Ekonomika ta upravlinnia, vol. 3. available at: http://umo.edu.ua/images/content/institutes/imp/vydannya/visnyk_umo/ekonomika/V_3/Брусенцева.pdf (Accessed 8 September 2018).
Buchynska, T. V. (2016), “Competitiveness of the personnel as the main factor in improving the efficiency of the enterprise”, Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, no. 10 (1), pp. 74-77.
Egorshin, A. P. (2007), Upravlenie personalom: uchebnik dlja vuzov [Human Resource Management: a textbook for universities], NIMB, Novgorod, Rosija.
Fathutdinov, R. A. (2002), Konkurentosposobnost’ organizacii v uslovijah krizisa: jekonomika, marketing, menedzhment [Competitiveness of an organization in a crisis: economy, marketing, management], Marketing, Moscow, Russia, 885 р.
Garmatiuk, O. V. (2018), “Modern system of sales of enterprises”, Intelekt ХХІ, vol. 3, pp. 52-55.
Hlopova, T. V. (2004), “Development of labor potential and increasing the competitiveness of enterprise personnel”, Ph.D. thesis, Economy and National Economy Management, Baikal State University of Economics and Law, Irkutsk, Russia.
Hrishnova, O. A. (2005), “Competitiveness of the personnel of the enterprise” Ukraina: aspekty pratsi, vol. 3, pp. 3-9.
Hrishnova, O. and Shpyrko, O. (2004), “Competitiveness of the personnel of the enterprise: criteria of determination and indicators of measurement” Ukraina: aspekty pratsi, vol. 3, pp. 3-9.
Kravtsevich, S. V. (2005), “Developing methodological assessments of the competitiveness of workers in the labor market”, Ph.D. thesis, Economy and National Economy Management, Baikal State University of Economics and Law, Irkutsk, Russia.
Lazarev, V. N. (2010), Upravlenie konkurentosposobnost’ju personala vysshego uchebnogo zavedenija [Managing the competitiveness of higher education personnel], UlGTU, Ulyanovsk, Russia, 204 р.
Meskon, M., Albert, M. and Khedouri F. (1997), Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of management], Delo, Moscow, Russia, 720 р.
Petrova, I. L.(1997), Sehmentatsiia rynku pratsi: teoriia i praktyka rehuliuvannia [Segmentation of the labor market: the theory and practice of regulation], In-t ekonomiky, upravlinnia ta hospodarskoho prava, Kyiv, Ukraine, 298 p.
Shatohin, A.G.(2000), “Competitiveness of workers in the labor market”, Ph.D. thesis, Political Economy, Yaroslavl State University named after P. G. Demidov, Yaroslavl, Russia.
Sotnikova, S. I. (2006), “Competitiveness in the labor market: the genesis of socio-economic content”. Marketing in Russia and abroad – Marketing v Rossii i zarubezhom, no. 2, рр. 95-107.
Verbeke, W., Dietz, B., and Verwaal, E. (2010), “Drivers of sales performance: a contemporary meta-analysis. Have salespeople become knowledge brokers?”, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 39, no. 3, pp. 407–428, doi: https://doi.org/10.1007/s11747-010-0211-8.
Wang, G. (2000), “Personal factors affecting sales performance: modeling the effects of experience, competitiveness, self-efficacy, effort, and creativity”, LSU Historical Dissertations and Theses, 147 p., available at: https://digitalcommons.lsu.edu/gradschool_disstheses/7236/ (Accessed 8 September 2018).
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).
This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Inna V. Korol, Olena V. Garmatiuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.