Маркетингова оцінка фінансових інновацій банку за допомогою сек’юритизації активів
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(6).2018.156314Ключові слова:
фінансова інновація, маркетингова оцінка, сек’юритизація активів, ABS-інновація, оригінатор, пулАнотація
Метою статті є дослідження основних аспектів поняття сек’юритизації активів як фінансової інновації, визначення маркетингової оцінки фінансових інновацій банку та з’ясування взаємозв’язку між фінансовою інновацією банківської установи та рівнем маркетингових досліджень у цій сфері. Методологія. Стаття підготовлена із застосуванням загальних і спеціальних методів наукового дослідження економічних процесів, зокрема системного, ресурсного, інноваційного, доходного підходів, методів порівняння, групування, деталізації, узагальнення, типологізації тощо. Результати. У статті досліджено теоретичні основи функціонування і розвитку сек’юритизації активів, проаналізовано процес сек’юритизації фінансових активів, розглянуто призначення кожного учасника даного процесу. Сек’юритизація, безумовно, стає одним з основних джерел фінансування для компаній і банківських установ у всьому світі. Європейські країни змагаються у створенні найбільш сприятливих законодавчих умов для здійснення угод сек’юритизації. Незважаючи на динамічний розвиток сек’юритизації, її базові принципи, цілі та структурні елементи залишаються незмінними. Доведено, існування деяких потоків платежів, що породжуються фінансовими активами, та їх прямий зв’язок з виплатами, які отримують інвестори, складають важливий конструктивний елемент сек’юритизації активів. Практичне значення маркетингової оцінки ефективності і доцільності використання сек’юритизації активів в якості техніки фінансування з точки зору потенційних оригінаторів. Перспективи подальших досліджень авторів стосуються прикладних аспеків маркетингової оцінки, відбіру активів і формування пулу, який буде генерувати необхідний потік платежів для обслуговування цінних паперів як основної фази сек’юритизації активів.Посилання
Ber, H. P. (2007), Sekyuritizatsiya aktivov: sekyuritizatsiya finansovyih aktivov – innovatsionnaya tehnika finansirovaniya bankov [Asset securitization: securitization of financial assets – an innovative technique of financing banks], Volters Kluver, Moscow, Russia, 624 р.
Bernet, Dzh. and Moryarty, S. (2001), Marketingovyie kommunikatsii: integrirovannyiy podhod [Marketing communications: an integrated approach], Peter, St. Petersburg, Russia, 864 р.
Devidson, E. and Sanders, E. (2007), Sekyuritizatsiya ipoteki: mirovoy opyit, strukturirovanie i analiz [Mortgage securitization: world experience, structuring and analysis], Vershina, Moscow, Russia, 592 р.
Dubovyk, O. V., Boiko S. M., Vozniuk, M. A. and Hirchenko, T. D. (2007), Marketynh u banku [Bank marketing], Alerta, Kyiv, Ukraine, 275 р.
Eilenberger, G. (1991), Finanzinnovationen. Das Wirtschaftsstudium, Frankfurt, Deutschland, рр. 811-813.
Fabozzi, F. J. (2007), Mortgagebacked securities: products, structuring and analytical techniques, Hoboken, NY, USA, 318 р.
Hershgen, H. (2000), Marketing: osnovyi professionalnogo uspeha [Marketing: the basics of professional success], INFRA-M, Moscow, Russia, 334 р.
Kotkovskyі, V. S. (2009), “Securitization of assets as a financial innovation”, Aktualni problemy i prohresyvni napriamky upravlinnia ekonomichnym rozvytkom vitchyznianykh pidpryiemstv [Actual problems and progressive directions of management of economic development of domestic enterprises], Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsіya [All-Ukrainian Scientific and Practical Conference], Kryvyi Rih, Ukraine, May 21-22, 2009, pp. 16–18.
Kotler, F. (2001), Osnovyi marketinga [Marketing Fundamentals], Izdatelskiy dom “Vilyams”, Moscow, St. Petersburg, Russia, 656 р.
Kravchuk, I. S. and Yukhymchuk, V. D. (2008), “Securitization of Bank Assets”, Stock Market, vol. 10, pp. 20–38.
Liutyi, I. O. and Solodka, O. O. (2009), Bankivskyi marketynh [Bank marketing], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine, 776 р.
Nikitin, A. V., Bortnikov, H. P. and Fedorchenko, A. V. (2006), Marketynh u banku [Bank marketing], KNEU, Kyiv, Ukraine, 432 р.
Ohl, H.-P. and Hielcher, U. (1994), Asset-Backed Securities, Stuttgart, Deutschland, 120 p.
Spitsin, Y. O. and Spitsin, Ya. O. (1993), Marketing v banke [Bank marketing], Tarneks, Pispayp, Ternopol, Kiev, Ukraine, 656 р.
Tkachenko, N. and Chekhovskyi, D. (2014), “Securitization of Financial Assets: Features of Use in the Banking Sector”, Herald of the NBU, vol. 8, pp. 54–60.
Vasylchenko, Z. M., Kryklii, A. S. and Ihnatieva, O. O. (2007), “Securitization of assets in the banking risk management system”, Economy and the State, vol. 11, pp. 14–16.
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).
This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Volodymyr S. Kotkovskyі, Оlena V. Nieizviestna, Іnessa V. Shapovalova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.