DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(6).2018.156320

Формування конкурентоспроможності готельних послуг регіону

Inna M. Povorozniuk, Lesia A. Slatvinska, Tetiana M. Berbets

Анотація


Метою статті є дослідження теоретико-методичних засад формування конкурентоспроможного ринку готельних послуг регіону і обґрунтування напрямів підвищення його ефективності та функціонування в ринкових умовах господарювання. Досліджується ринок готельних послуг регіону та оцінка факторів впливу на його формування. Методологія дослідження базується на фундаментальних положень розвитку регіональної економіки, економічної теорії, економіки сфери послуг, менеджменту, маркетингу готельного господарства, теорії конкурентних переваг, публікації вітчизняних та зарубіжних вчених з питань управління готельним господарством, підвищення його конкурентоспроможності. Обмеженнями у проведеному дослідженні є неповнота статистичних даних, що підлягають оприлюдненню Державною службою статистики України, головним управлінням статистики області, міста, району. Результати. Доведено, що процес формування конкурентоспроможності готельних послуг є трудомістким і вимагає від готелів постійної роботи по удосконаленню свої діяльності тому, що більшість ресурсів, які створюють конкурентні переваги є легко доступні для конкурентів. Проаналізовано ринок готельних послуг регіону, а саме конкурентні переваги найбільших готелів, де визначено завдяки яким факторам готель «Умань» займає високе місце в рейтингу. Формування його конкурентоспроможності забезпечується завдяки факторам: репутацією готелю, автоматизацією процесом управління, якістю послуг та контролем за нею, середньорічним завантаженням, середньорічною реалізацією номерного фонду. Але адміністрації готелю необхідно звернути увагу на проблемні місця, зокрема: кваліфікацію менеджерів, плинність кадрів, маркетингову політику. Доведено, що про формуванні конкурентоспроможної готельної послуги підприємство повинне мати високу репутацію, лояльний та професійний персонал, ефективний маркетинг та використовувати ефективні системи управління. При формуванні певних рекомендацій (пропозицій) щодо управління конкурентоспроможності готельних послуг для всіх підприємств бути стандартними не можуть. Вони повинні бути сформовані для кожного підприємства свої, які оптимально будуть працювати з урахуванням усіх специфічних характеристик та особливостей даного підприємства. Обґрунтовано, що конкурентоспроможність готельної послуги можна виміряти за допомогою системи показників: економічних, маркетингових та якісних. Але слід пам’ятати, що оцінка конкурентоспроможності готельних послуг носить умовний характер, так як оцінювання конкурентоспроможної готельної послуги є суб’єктивним чинником і залежить від думок, вимог, потреб окремих груп споживачів. Практичне значення. Обґрунтовано напрями підвищення конкурентоспроможності готельних послуг регіону. Перспективи подальших досліджень полягають у дослідженнях кількісного обґрунтовування систем груп показників, за допомогою яких можна виміряти конкурентоспроможність готельної послуги регіону.

Ключові слова


готельна послуга; конкурентоспроможність; регіон; конкурентні переваги; формування конкурентних переваг

Повний текст:

PDF

Посилання


Batchenko, L. V. and Starychenko, T. V. (2018), “Conceptual approach of competitiveness of hotel business in Ukraine”, Efektyvna ekonomika, vol. 9, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2018/9.pdf (Accessed 20 August 2018).

Fraj, E., Matute, I. аnd Melero, I. (2015), “Environmental strategies and organizational competitiveness in the hotel industry: the role of learning and innovation as determinants of environmental success”, Journal of Tourism Management, vol. 46, pp. 30–42, doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2014.05.009.

Halasiuk, S. (2014), “Estimation of competitiveness of the hotel industry enterprises in Odessa region”, Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii, vol. 2, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014_2_17 (Accessed 20 August 2018).

Khmurova, V. (2014), “Formation of the mechanism of competitiveness at hotel enterprises”, Visnyk KIBIT, vol. 3(25), pp. 112–116.

Kotler, F. (2006), Marketing menedzhment. Ekspress-kurs [Marketing management. Express course], Piter, St.  Petersburg, Russia.

Li L., Peng, M., Jiang, N. аnd Law, R., (2017), “An empirical study on the influence of economy hotel website quality on online booking intentions”, Journal of International Journal of Hospitality Management, vol. 63б pp. 1–10, doi: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.01.001.

Malska, M. P., and Pandiak, I. H. (2009), Hotelnyi biznes: teoriia ta praktyka [Hotel business: theory and practice], Tsentr navch. lit., Kyiv, Ukraine.

Mohammed, I., Guillet, B. аnd Law, R. (2015), “The contributions of economics to hospitality literature: A content analysis of hospitality and tourism journals”, Journal of International Journal of Hospitality Management, vol. 44, pp. 99–110, doi: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2014.10.010.

Molina-Azorín, J., Tarí, J., Pereira-Moliner, J., López-Gamero, M. аnd Pertusa-Ortega, E. (2015), “The effects of quality and environmental management on competitive advantage: A mixed methods study in the hotel industry”, Journal of Tourism Management, vol. 50, pp. 41–54, doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.01.008.

Okhota, V. (2017), “Ways to improve the competitiveness of enterprises hospitality industry”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 5, рр. 46–49.

Podlepina, P. (2016), “The tendencies of development of Ukrainian hotel economy in conditions of turbulence”, Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina, vol. 5, рр.154159.

Poltavska, O. (2016), “Ensuring efficiency of enterprises hotel industry”, Ekonomika ta derzhava, no. 11, рр. 25–29.

Povorozniuk, I. M. (2017), “Effective personnel motivation system for hospitality industry as a precondition of success in the services market”, Ekonomichnyi analiz, vol. 27, no. 3, рр. 204212.

Shykina, O. V. (2016), “Modern state of the hotel busines of Odessa region”, Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, vol. 13, pp. 413–420, available at: http://global-national.in.ua/archive/13-2016/83.pdf (Accessed 20 August 2018).

Spravochnyk Umani (2018), ), available at: http://uman.spravker.ru/ (Accessed 20 August 2018).

The web-site of Ukraina Tsentralna. Uman (2018), available at: http://discover-ukraine.info (Accessed 20 August 2018).

The web-site of Uman city (2018), available at: https://04744.info/ (Accessed 20 August 2018).

The web-site of Uman turystychna (2018), available at: http://umantravel.com.ua (Accessed 20 August 2018).

The web-site of Umanska miska rada, (2018), available at: http://uman-rada.gov.ua/index.php/dokumenty/rishennia-miskoi-rady (Accessed 20 August 2018).

Tkachenko, A. and Leli, Yu. (2016), “The problems and perspectives of problems and perspectives of hotel business in today’s conditions”, Prychornomorski ekonomichni studii, vol. 12, part 1, рр.185–188.

Trypadvyzor Uman (2018), available at: https://www.tripadvisor.ru/Tourism-g673500-Uman_Cherkasy_Oblast-Vacations.html (Accessed 20 August 2018).

Turystycheskyi hypermarket (2018), available at: http://travelnetplanet.com/ukraine/cherkasskaya (Accessed 20 August 2018).

Zavidna, L. (2018), “A strategy for ensuring enterprise competitiveness in the sphere of hotel services”, The problems of economy, vol. 1, рр. 187–193.

Zervas, G., Proserpio, D. and Byers, J. (2017), “The rise of the sharing economy: Estimating the impact of Airbnb on the hotel industry”, Journal of Marketing Research, vol. 54, no. 5, pp. 687–705, doi: https://doi.org/10.1509/jmr.15.0204.

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).

This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).




Copyright (c) 2018 Inna M. Povorozniuk, Lesia A. Slatvinska, Tetiana M. Berbets