Концептуальні засади розвитку соціальної відповідальності бізнесу в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(12).2020.205285Ключові слова:
соціальна відповідальність бізнесу, співпраця бізнесу з місцевими громадами, спільне регулювання соціальної відповідальності, саморегулювання соціальної відповідальності, екологічна відповідальність бізнесуАнотація
Мета дослідження. Метою статті є поглиблення теоретичних засад формування соціальної відповідальності бізнесу та її розвитку в Україні. Методологія. У статті використано наступні методи дослідження: порівняльний економічний аналіз, системний аналіз, індукція та дедукція, логічне узагальнення, групування і графічний метод. Результати. Обґрунтовано, що розвиток бізнесу, інтеграція української економіки до світової економічної системи ставить перед бізнесом нові завдання, які пов’язані з активізацією процесів у сфері соціальної відповідальності в Україні. Обґрунтовано, що управління відносинами соціальної відповідальності бізнесу реалізується через вплив держави на вдосконалення трудових відносин, впровадження чесних бізнес-практик, антикорупційних практик, розширення екологічної відповідальності бізнесу та його співпраці з місцевими громадами. Визначено, що соціальна відповідальність бізнесу поступово стає важливою складовою стратегічного управління підприємствами в Україні. Встановлено, що в сучасних умовах переважають партнерські відносини держави та бізнесу (спільне регулювання), а також спостерігається активізація розвитку саморегулювання, що у сукупності здатні забезпечити свою результативність у сучасних умовах. Практичне значення. Важливими тенденціями у розвитку соціальної відповідальності бізнесу в Україні є недостатня оцінка ступеня важливості соціальної відповідальності, та виконання лише обов’язкових, визначених чинним законодавством норм. Перспективи подальших досліджень. Формування теоретичних засад соціальної відповідальності бізнесу та її розвитку в Україні підтверджує необхідність подальшого наукового обґрунтування інструментарію оцінювання ефективності соціальної відповідальності.
Посилання
Bondaruk, T. H. and Bondaruk, I. S. (2020), “The economic nature of the organizational and economic mechanism of social responsibility of business”, Scientific Bulletin of the National Academy of Statistics, Accounting and Auditing, no. 1–2, pp. 57–64. doi: https://doi.org/10.31767/nasoa.1-2.2020.06
Friedman, M. (1970), “The social responsibility of business is to increase its profits”, in: Zimmerli, W. C., Holzinger, M. and Richter, K. (eds) (2007), Corporate ethics and corporate governance, Springer, Berlin, Heidelberg, FRG, pp. 173–178. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-540-70818-6_14
Gunningham, N. (ed.) (2009), Corporate environmental responsibility, Routledge, London, Great Britain, 628 р. doi: https://doi.org/10.4324/9781315259277
Hayek, F. A. (1967), “What’s social? What does it mean?”, in: Hayek, F. A. (ed.) (1967), Studies in philosophy, politics and economics, Simon & Schuster, New York, USA, pp. 237–247.
Komarova, K. V. and Kovalchuk, N. V. (2016), “Social responsibility as a component of business development strategy at the enterprises of Ukraine”, Innovative Economy, no. 5-6, pp. 25–30.
Kovalenko, E. V. (2016), “Assessing the state of business social responsibility management”, Bulletin of SSU. Series: Economics, no. 3, pp. 27–39.
Lee, L. T-Sh. (2012), “The pivotal roles of corporate environment responsibility” Industrial Management & Data Systems, vol. 112, issue 3, pp. 466–483. doi: https://doi.org/10.1108/02635571211210077
Socially responsible business. Ukraine (2020), “The strategy for promoting development of corporate social responsibility in Ukraine for the period till 2020”, available at: http://svb.ua/sites/default/files/201309_strategiya_spriyannya_rozvitku_svb_v_ukrayini.pdf (Accessed 20 January 2020).
Yuzyk, L. O. (2010), “Approaches to assess the impact of CSR on the indecies the enterprise activities”, Bulletin of Mykhailo Tuhan-Baranovsky Donetsk National University of Economics and Trade. Series: Economic Sciences, no. 3, pp. 158–165.
Zinchenko, A. and Saprykina, M. (2017), Rozvytok KSV v Ukraini: 2010–2018 [CSR development in Ukraine: 2010-2018], Yuston, Kyiv, Ukraine, 52 p.
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).
This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Taisiya H. Bondaruk, Igor S. Bondaruk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.