Концептуальні засади розвитку соціальної відповідальності бізнесу в Україні

Автор(и)

  • Таїсія Григорівна Бондарук Національна академія статистики, обліку та аудиту, Україна https://orcid.org/0000-0001-9410-6428
  • Ігор Сергійович Бондарук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-8960-7973

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(12).2020.205285

Ключові слова:

соціальна відповідальність бізнесу, співпраця бізнесу з місцевими громадами, спільне регулювання соціальної відповідальності, саморегулювання соціальної відповідальності, екологічна відповідальність бізнесу

Анотація

Мета дослідження. Метою статті є поглиблення теоретичних засад формування соціальної відповідальності бізнесу та її розвитку в Україні. Методологія. У статті використано наступні методи дослідження: порівняльний економічний аналіз, системний аналіз, індукція та дедукція, логічне узагальнення, групування і графічний метод. Результати. Обґрунтовано, що розвиток бізнесу, інтеграція української економіки до світової економічної системи ставить перед бізнесом нові завдання, які пов’язані з активізацією процесів у сфері соціальної відповідальності в Україні. Обґрунтовано, що управління відносинами соціальної відповідальності бізнесу реалізується через вплив держави на вдосконалення трудових відносин, впровадження чесних бізнес-практик, антикорупційних практик, розширення екологічної відповідальності бізнесу та його співпраці з місцевими громадами. Визначено, що соціальна відповідальність бізнесу поступово стає важливою складовою стратегічного управління підприємствами в Україні. Встановлено, що в сучасних умовах переважають партнерські відносини держави та бізнесу (спільне регулювання), а також спостерігається активізація розвитку саморегулювання, що у сукупності здатні забезпечити свою результативність у сучасних умовах. Практичне значення. Важливими тенденціями у розвитку соціальної відповідальності бізнесу в Україні є недостатня оцінка ступеня важливості соціальної відповідальності, та виконання лише обов’язкових, визначених чинним законодавством норм. Перспективи подальших досліджень. Формування теоретичних засад соціальної відповідальності бізнесу та її розвитку в Україні підтверджує необхідність подальшого наукового обґрунтування інструментарію оцінювання ефективності соціальної відповідальності.

Біографії авторів

Таїсія Григорівна Бондарук, Національна академія статистики, обліку та аудиту

завідувач кафедри фінансів, банківської справи та страхування

Ігор Сергійович Бондарук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доцент кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом

Посилання

Bondaruk, T. H. and Bondaruk, I. S. (2020), “The economic nature of the organizational and economic mechanism of social responsibility of business”, Scientific Bulletin of the National Academy of Statistics, Accounting and Auditing, no. 1–2, pp. 57–64. doi: https://doi.org/10.31767/nasoa.1-2.2020.06

Friedman, M. (1970), “The social responsibility of business is to increase its profits”, in: Zimmerli, W. C., Holzinger, M. and Richter, K. (eds) (2007), Corporate ethics and corporate governance, Springer, Berlin, Heidelberg, FRG, pp. 173–178. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-540-70818-6_14

Gunningham, N. (ed.) (2009), Corporate environmental responsibility, Routledge, London, Great Britain, 628 р. doi: https://doi.org/10.4324/9781315259277

Hayek, F. A. (1967), “What’s social? What does it mean?”, in: Hayek, F. A. (ed.) (1967), Studies in philosophy, politics and economics, Simon & Schuster, New York, USA, pp. 237–247.

Komarova, K. V. and Kovalchuk, N. V. (2016), “Social responsibility as a component of business development strategy at the enterprises of Ukraine”, Innovative Economy, no. 5-6, pp. 25–30.

Kovalenko, E. V. (2016), “Assessing the state of business social responsibility management”, Bulletin of SSU. Series: Economics, no. 3, pp. 27–39.

Lee, L. T-Sh. (2012), “The pivotal roles of corporate environment responsibility” Industrial Management & Data Systems, vol. 112, issue 3, pp. 466–483. doi: https://doi.org/10.1108/02635571211210077

Socially responsible business. Ukraine (2020), “The strategy for promoting development of corporate social responsibility in Ukraine for the period till 2020”, available at: http://svb.ua/sites/default/files/201309_strategiya_spriyannya_rozvitku_svb_v_ukrayini.pdf (Accessed 20 January 2020).

Yuzyk, L. O. (2010), “Approaches to assess the impact of CSR on the indecies the enterprise activities”, Bulletin of Mykhailo Tuhan-Baranovsky Donetsk National University of Economics and Trade. Series: Economic Sciences, no. 3, pp. 158–165.

Zinchenko, A. and Saprykina, M. (2017), Rozvytok KSV v Ukraini: 2010–2018 [CSR development in Ukraine: 2010-2018], Yuston, Kyiv, Ukraine, 52 p.

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).

This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-08

Як цитувати

Бондарук, Т. Г., & Бондарук, І. С. (2021). Концептуальні засади розвитку соціальної відповідальності бізнесу в Україні. Економічні горизонти, (1(12), 26–32. https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(12).2020.205285