Національні глобалізаційні процеси на засадах дизайн-менеджменту

Автор(и)

  • Н. O. ПРОКОПЕНКО Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8919-2114

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(7).2018.212759

Ключові слова:

національна економіка, глобалізація, дизайн менеджмент, брендинг

Анотація

Метою статті є дослідження національних глобалізаційних процесів на засадах дизайн менеджменту. Методологія. У досліджені застосовані загальнонаукові методи, зокрема: теоретичне узагальнення – для визначення теоретичних основ і тенденцій змісту й складових принципів, механізму регулювання глобалізаційних процесів; системного підходу – для узагальнення класифікації інструментів дизайн менеджменту; методи позитивного і нормативного аналізу – для вироблення рекомендацій з удосконалення національних глобалізаційних процесів на засадах дизайн менеджменту. Результати. Доведено, що глобалізація виступає основним спонукальним фактором розвитку світової економіки. Глобалізація викликала процеси систематизації у світовій системі господарювання. Почали розвиватися загальносвітові форми та інституції господарювання. Відбувається формування загальних тенденцій певних економічних зрушень в різних країнах, що є наслідком існування єдиного глобального соціально-економічного середовища, що регулюється глобальною кон’юнктурою світової економіки. Негативним наслідком глобалізації є те, що для слабо розвинених держав виникає ризик використання їх ресурсів, виснаження природних ресурсів та переміщення капіталів до розвинених країн, що посилить залежність слабо розвинених країн та погіршить їх економічне становище. Саме тому необхідною умовою ефективного входження у глобалізаційний простір країн із слабо розвиненою економікою є збалансоване стале використання їх ресурсів та ефективне використання іноземних інвестицій. Отже, в умовах єдиного глобального світового економічного простору можуть виникати диспропорції та асиметрії в соціально-економічній та культурній сфері життя населення різних держав. Обґрунтовано, що конкурентоспроможність та інвестиційна привабливість національної економіки залежать не лише від соціально-економічних характеристик, а і від особливостей сприйняття економіки країни та в цілому держави міжнародною спільнотою. Такі особливості формуються в системі так званої іміджевої економіки. Саме тому на сучасному етапі розвитку всіх країн світу важливим є питання брендингу національної економіки, як складової маркетингових технологій, з метою покращення та ствердження позитивного іміджу для залучення іноземних інвестицій, розвитку експортно-імпортних операцій, збільшення потоку туристів, розвитку почуття гордості для населення країни. З точки зору дизайн менеджменту національних трансформаційних процесів, визначено національний брендинг, як вид діяльності, спрямований на виокремлення унікальних особливостей держави, відображення, їх у національному символічному бренді, який має вартісне вираження та спрямований на покращення інвестиційної та туристичної привабливості, конкурентоспроможності та посилення почуття гордості та політичної свідомості. Практичне значення. Доведено, що від єдиного глобального світового економічного простору можуть виникати диспропорції та асиметрії в соціально-економічній та культурній сфері життя населення різних держав, а тому наведені рекомендації допоможуть їх подолати. Перспективи подальших досліджень. Обґрунтовано, що брендинг національної економіки, як складової маркетингових технологій, є метою покращення та ствердження позитивного іміджу для залучення іноземних інвестицій, розвитку експортно-імпортних операцій, збільшення потоку туристів, розвитку почуття гордості для населення країни, чому буде присвячено подальші розвідки автора.

Біографія автора

Н. O. ПРОКОПЕНКО, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій

здобувач, науковий керівник – І. О. Іртищева, д. е. н., професор

Посилання

Afontsev, S. (2001), “The problem of global management of the world economic system: theoretical aspects”, World Economy and International Relations, no. 5, pp. 65–70.

Chugrov, S. (2002), “Globalization, modernization or internationalization?”, World Economy and International Relations, no. 4, pp. 19–21.

Heiets, V. M., Panchenko, Ye. H., Libanova, E. M. et al. (2003), Perehidna ekonomika [Transition Economics], Kiev, Ukraine, 591 p.

Hesin, E. (2005), “World economy: entering the third millennium”, International Economy, no. 3, pp. 5–19.

Irtyshcheva, I. O. and Kramarenko, I. S. (2014), “Investment attractiveness of the economy: interregional asymmetries”, Regional economy, no. 2(72), pp. 84–95.

Ivanov, S. (2005), “Transnational corporations and small business in the context of globalization”, International economy, no. 4, pp. 96–101.

Kabanova, O. O. (2018), “Estimation of national brands in the context of image economy formation”, Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, no. 17, part 1, pp. 179–185.

Khokhlov, N. (2004), “Globalization of the economy in the perspective of the evolution of property relations”, Economy of Ukraine, no. 2, pp. 66–72.

Kiriienko, O. M., Kobzar, N. I. and Andreichykova, A. M. (2013), “Influence of global world tendencies on development of economy of Ukraine”, Bulletin of Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture, no. 6, pp. 39–43.

Kizim, N. A. and Fedenko, G. M. (2012), “The theory and practice of an assessment of priority and productivity of the state target programs in Ukraine”, Business Inform, no. 12, pp. 6–13.

Kolesnytska, N. (2014), “National branding and features of its application by the countries of Central and Eastern Europe”, Studia politologica Ucraino-Polona, no. 4, pp. 101–107.

Krat, M. (2018), “Ukraine – 2030 strategy: vector of development – EU integration”. Website of the European Dialogue NGO. Electronic resource”, available at: http://dialog.lviv.ua/strategiya-ukrayina-2030-vektorrozvitku-integratsiya-v-yes/ (Accessed 11 November 2018).

Lutskiv, O. M. (2018), “Targeted-program approach to the management of regional development”, Socioeconomic problems of the modern period of Ukraine, no. 1(129), pp. 33–38, available at: http://ird.gov.ua/sep/doi/sep2018.01.033_u.php (Accessed 11 November 2018).

Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine (2017), “Sustainable Development Goals: Ukraine. National report 2017”, 174 p., available at: http://un.org.ua/images/SDGs_NationalReportUA_Web_1.pdf (Accessed 11 November 2018).

Petryk, V. M., Prysiazhniuk, M. M. and Melnyk, D. S. (2015), Zabezpechennia informatsiinoi bezpeky derzhavy [Ensuring information security of the state], DPU “Book Chamber of Ukraine”, Kyiv, Ukraine, 672 p. Polishko, G. H. (2015), “Global experience as to creating national brands”, Business Inform, no. 11, pp. 80–85.

President of Ukraine (2015), Decree of President of Ukraine “On Sustainable Development Strategy “Ukraine  2020”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/5/2015#Text (Accessed 11 November 2018).

Shchenin, R. and Smirnov, S. (2005), “International integration associations in the regional spaces of the world”, International economy, no. 5, pp. 22–33.

Sustainable Development Goals. Ukraine (2017), “Strategy of sustainable development of Ukraine until 2030”, available at: http://www.ua.undp.org/content/dam/ukraine/docs/SDGreports/UNDP_Strategy_v06- optimized.pdf (Accessed 11 November 2018).

Yuskiv, B M. (2009), Hlobalizatsiia i trudova mihratsiia v Yevropi [Globalization and labor migration in Europe], Publisher O. M Zen, Rivne, Ukraine, 476 p.

 

 

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).

This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

ПРОКОПЕНКО Н. O. (2018). Національні глобалізаційні процеси на засадах дизайн-менеджменту. Економічні горизонти, (4(7), 175–185. https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(7).2018.212759