Інвестиційні аспекти розвитку івент-туризму: національний та регіональний вимір
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212847Ключові слова:
туризм, івент-туризм, інвестиції, соціально-економічний розвиток регіонів, попит та пропозиціяАнотація
Метою статті є визначення інвестиційних аспектів розвитку івент-туризму на національному та регіональному рівнях. Методологія. У досліджені застосовані загальнонаукові методи, зокрема узагальнення, порівняння – для аналізу поглядів науковців щодо сутності івент-туризму. Результати. В роботі було проаналізовано теоретичну сутність івент-туризму та його взаємозв’язок з формуванням івент-менеджменту як комплексу дій з планування, організації, контролю та проведення різних подій та заходів з метою популяризації конкретної подій та території. Визначено основні специфічні особливості івент-туризму. Обґрунтовано необхідність налагодження системи постійного моніторингу ситуації, запровадження заходів із формування передумов зменшення сили впливу негативних чинників, ринкових досліджень змін геопросторових векторів туристських потоків для швидкого реагування на потреби та задоволення відкладеного платоспроможного попиту споживачів, розроблення стратегічних заходів відновлення і розвитку туристичної діяльності підприємств. Практичне значення. Встановлено, що івентивний туризм являється важливою ланкою у структурі туристичних послуг. У кожній сфері діяльності людини саме новинки користуються найбільшим попитом. Відповідно, саме івентивний туризм може стати основною особливістю регіону, що в змозі забезпечити регулярний потік відвідувачів, а значить і доходів, закріплюючи тим самим підґрунтя його соціально-економічного розвитку. Визначено, що основною умовою розвитку внутрішнього туризму в Україні є створення сприятливого інвестиційного клімату та прозорого законодавчого поля. Адже український туристичний ринок сьогодні досить хаотичний. Від невпорядкованості туристичного ринку страждають і туроператори, і готелі, і самі туристи. Недієві ліцензії, недосконала категоризація засобів розміщення, безсистемна діяльність туристичних агентств та гідів, тощо. Для ефективної роботи туристичного ринку, залучення інвестицій необхідно встановити чіткі та прості до виконання правила роботи. Перспективи подальших досліджень. Обґрунтовано, що базисом для розвитку івент-туризму в країні та її регіонах повинно стати формування дієвого правового поля, з внесенням змін до відповідних законів. І вже як наслідок розбудова інфраструктури та залучення інвестицій до цього сектора економіки. Необхідно формувати формувати нові туристичні продукти в регіонах. Все це в комплексі стане основою розвитку всіх туристичних територій за умови залучення місцевого бізнесу та громад.Посилання
Babkin, O. V. (ed.) (2008), Spetsial'nye vidy turizma [Special types of tourism], Feniks, Rostov-on-Don, Russia, 252 p.
Backman, K. F. (2018), “Event management research: The focus today and in the future”, Tourism Management Perspectives, vol. 25, pp. 169-171. doi: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2017.12.004
Berezka, S., Kolkov, M. Y. and Pereskokova, E. V. (2018), “The development approaches to tourist value propositions of small cities: The case of the Vladimir Region”, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, vol. 10, no. 4, pp. 498–509. doi: https://doi.org/10.1108/WHATT-03-2018-0018
Durovich, A. P. (2003), Marketing v turizme [Tourism Marketing], Novoe znanie, Minsk, Belarus, 496 p. Kirkup, N. and Sutherland, M. (2017), “Exploring the relationships between motivation, attachment and loyalty within sport event tourism”, Current Issues in Tourism, vol. 20, no. 1, pp. 7–14. doi: https://doi.org/10.1080/13683500.2015.1046819
Lin, H.–W. and Lu, H.-F. (2016), “The evaluation of event sport tourism on regional economic development”, International Journal of Economics and Management Engineering, vol. 11, no. 1, pp. 38–48. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.1128060
Parkhomenko, I. I. (2018), “UK scientific tradition in Events Management: key concepts (G. Bowdin, H. Pielichaty, G. Els)”, Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Management of Social and Cultural Activity, no. 2, pp. 63–76. doi: https://doi.org/10.31866/2616-7573.2.2018.149459
Saidmamedova, S. and Solovyovа, I. A. (2017), “Event-management in the socio-cultural sphere”, Studencheskii nauchnyi forum [Student Scientific Forum], Materialy IX Mezhdunarodnoi studencheskoi nauchnoi konferentsii [Materials of the IX International Student Scientific Conference], Moskow, Russia, March 30– 31, 2017, pp. 105–107. available at: https://files.scienceforum.ru/pdf/2017/32913.pdf (Accessed 15 Julay 2019).
Sonder, M. (2006), Ivent-menedzhment: organizatsiya razvlekatel'nykh meropriyatii. Tekhniki, idei, strategii, metody [Event management: organization of entertainment events. Techniques, ideas, strategies, methods.], Vershina, Moscow, St. Petersburg, Russia, 544 p.
The Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine (2019), “Information on the visit to Ukraine by foreign tourists and citizens of Ukraine traveling abroad and half years 2016-2019”, available at: https://me.gov.ua/Documents/Download?id=13fa3ae9-19e7-42a7-8feb-ebdab617d977 (Accessed 15 Julay 2019).
Todd, L., Leask, A. and Ensor, J. (2017), “Understanding primary stakeholders’ multiple roles in hallmark event tourism management”, Tourism Management, vol. 59, pp. 494–505. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.09.010
Vlasenko, O. B. (2014), “Event management as a separate line of research in modern science”, Scientific Bulletin of Kherson State University. Series “Economic Sciences”, vol. 9, no. 3, pp. 142–145.
Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).
This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Tetyana V. Stroiko, Vlada O. Lazarenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.