Особливості світового досвіду щодо управління підприємствами електронної комерції як суб’єктами інноваційного підприємництва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212851

Ключові слова:

управління, підприємства електронної комерції, інноваційне підприємство, електронна торгівля, компанія

Анотація

Метою статті є аналіз особливостей світового досвіду щодо управління підприємствами електронної комерції як суб’єктами інноваційного підприємництва та дослідження їхнього змісту. Методологія. В ході дослідження використовувалися узагальнення, порівняння та систематичний методи. Результати. У статті проаналізовано специфіку світового досвіду щодо управління підприємствами електронної комерції як суб’єктами інноваційного підприємництва. Досліджено досвід даної тематики у провідних країнах світу. Визначено перелік особливостей даного питання. Практичне значення. Аргументується думка, що значна переорієнтація світової торгівлі на онлайн-канали продажу внаслідок впливу карантинних обмежень, пов’язаних з пандемією коронавірусу у 2020 році може суттєво відобразитись на реальному рівні показника продажів у 2020 році, скоригувавши його в сторону збільшення. Зазначається, що промислова революція перетворила аграрні суспільства на виробничі центри і змінила роботу людей і рівень життя, якого вони могли чекати. Цифрова революція також змінила те, як люди спілкуються, роблять покупки і працюють. Звертаючись до досвіду підприємств сфери електронної комерції, що відчувають безпосередній вплив цифрової трансформації на характер та інтенсивність своєї діяльності як у стратегічному, так і в операційному вимірі, слід відзначити, що стратегії цифрового бізнесу продовжують переглядати традиційну роздрібну торгівлю за допомогою багатоканальних можливостей. Перспективи подальших досліджень. Статистика свідчить про те, що мобільна комерція, особливо використання мобільних додатків, набуває все більшого значення при розробці стратегії продажу в Інтернеті. Так, Amazon є провідним мобільним додатком для інтернет-магазинів США. Водночас, Amazon виокремлює перелік ризиків розвитку, досить очевидних для усіх ритейлерів, працюючих в середовищі електронної комерції, передусім пов’язані зі здійсненням міжнародних операцій, які автор наводить в статті. Автором наводиться приклад успішного європейського досвіду управління підприємством електронної комерції, а саме компанія «C&A» – бельгійсько-німецько-голландська мережа магазинів модного одягу в роздріб. Також цікавим досвідом є китайська платформа електронної комерції Aliexpress – міжнародна онлайнплатформа Alibaba (aliexpress.com), яка була запущена у 2010 році та Taobao – це онлайн-платформа Alibaba C2C (taobao.com), яка була заснована в травні 2003 року. Зазначається, що майже 80% малих і середніх підприємств розглядають продажі в соціальних мережах в якості перевіреної стратегії для збільшення доходів.

Біографія автора

Volodymyr S. Symakov, ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод»

начальник фінансового відділу

Посилання

Akhmetshin, E., Vasilev, V., Vlasova, N., Kazakov, A., Kotova, X. and Ilyasov, R. (2019), “Improving management functions at an enterprise: Levels of the internal control system”, Quality – Access to Success, vol. 20, no. 171, pp. 39–43.

Drobyazko, S., Barwińska-Małajowicz, A., Ślusarczyk, B., Zavidna, L. and Danylovych-Kropyvnytska, M. (2019), “Innovative entrepreneurship models in the management system of enterprise competitiveness”, Journal of Entrepreneurship Education, vol. 22, no. 4, available at: https://www.abacademies.org/articles/innovative-entrepreneurship-models-in-the-management-systemof-enterprise-competitiveness-8501.html (Accessed 4 July 2019).

eMarketer (2018), “Worldwide retail and ecommerce sales: eMarketer’s estimates for 2016–2021”, available at: https://www.emarketer.com/Report/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-eMarketers-Estimates20162021/2002090 (Accessed 1 July 2019).

Enterprise Europe Network (2018), “A guide to e-commerce in Europe”, available at: https://een.ec.europa.eu/sites/default/files/een_guide_ecommerce_2018.pdf (Accessed 1 July 2019).

Eurostat (2019), “Individuals using the internet for ordering goods or services”, available at: http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tin00096&plugin=1 (Accessed 3 July 2019).

IDC (2019), “The premier global market intelligence firm”, available at: https://www.idc.com/ (Accessed 5 July 2019).

Liu, J., Liu, C., Zhang, L. and Xu, Y. (2019), “Research on sales information prediction system of e-commerce enterprises based on time series model“, Information Systems and e-Business Management, doi: https://doi.org/10.1007/s10257-019-00399-7

Merkulova, T., Lubenets, S. and Yanholenko, A. (2019), “Complex evaluation of the efficiency of online stores in electronic commerce”, Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Economic, vol. 96, pp. 43–54. doi: https://doi.org/10.26565/2311-2379-2019-96-05

Meyer, S. (2019), “Evolving ecommerce: 14 trends driving online retail in 2020”, available at: https://www.bigcommerce.com/blog/ecommerce-trends/ (Accessed 4 July 2019).

Moore, K. (2019), “The 19 ecommerce growth challenges, outlined by Amazon’s annual report”, available at: https://www.bigcommerce.com/blog/amazon-annual-report/#amazon-risk-factors-and-obstacles-in-2018 (Accessed 5 July 2019).

Semerádová, T. and Weinlich, P. (2019), Impacts of online advertising on business performance, IGI Global, Pennsylvania, USA, 2019, 262 p. Serebryakova, N. A., Titova, E. A, Beliaeva, G. V., Ponomareva, N. I., Lukina, O. O. and Savvina, E. A. (2019), “Innovative activity assessment of industrial enterprise: Methodological approach”, Advances in Economics, Business and Management Research, vol. 148, pp. 580–585. doi: https://dx.doi.org/10.2991/aebmr.k.200730.106

Sohaiba, O., Naderpourab, M., Hussaina, W. and Martinez, L. (2019), “Cloud computing model selection for ecommerce enterprises using a new 2-tuple fuzzy linguistic decision-making method”, Computers & Industrial Engineering, vol. 132, pp. 47–58. doi: https://doi.org/10.1016/j.cie.2019.04.020

Statista (2014), “B2C e-commerce as percentage of global GDP in Western Europe from 2009 to 2018”, available at: https://www.statista.com/statistics/324588/b2c-e-commerce-as-percentage-of-gdp-western-europe/ (Accessed 1 July 2019).

Statista (2019a), “Annual net revenue of Amazon from 2004 to 2019”, available at: https://www.statista.com/statistics/266282/annual-net-revenue-of-amazoncom/ (Accessed 3 July 2019).

Statista (2019b), “Business data platform insights and facts across 600 industries and 50+ countries”, available at: https://www.statista.com/ (Accessed 3 July 2019).

Statista (2019c), “Most popular e-commerce apps in the U.S. by audience”, available at: https://www.statista.com/statistics/579718/most-popular-us-shopping-apps-ranked-by-audience/ (Accessed 4 July 2019).

Wallace, T. (2019a), “Facebook advertising success story: How SpearmintLOVE has 62.48% of their Facebook fans talking (and buying, too)”, available at: https://www.bigcommerce.com/blog/facebook-advertisingsuccess-story/ (Accessed 5 July 2019).

Wallace, T. (2019b), “How small businesses plan to grow in 2020 (+54 stats on the state of SMB)”, available at: https://www.bigcommerce.com/blog/small-business-sentiment/#most-important-online-channels-andtactics (Accessed 3 July 2019).

Wallace, T. (2019c), “The definitive guide to selling on Amazon”, available at: https://www.bigcommerce.com/blog/selling-on-amazon/ (Accessed 6 July 2019).

 

 

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).

This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-30

Як цитувати

Symakov, V. S. (2019). Особливості світового досвіду щодо управління підприємствами електронної комерції як суб’єктами інноваційного підприємництва. Економічні горизонти, (3(10), 74–82. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212851