Реінжиніринг управління економічними трансформаціями як базова передумова реалізації стратегічних цілей розвитку країни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(9).2019.212852

Ключові слова:

реінжиніринг, управління економічними процесами, стратегічні цілі, матрична структура

Анотація

Метою статті є проведення реінжинірингу управління економічними трансформаціями як базової передумови реалізації стратегічних цілей розвитку країни. цілей розвитку країни. Методологія. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові праці вчених у управління економічними трансформаціями. Для досягнення поставленої в роботі мети були використані такі методи дослідження: теоретичне узагальнення – напрямів реформування системи державного управління; методи позитивного і нормативного аналізу – для вироблення рекомендацій з проведення реінжинірингу управління економічними трансформаціями як базової передумови реалізації стратегічних цілей розвитку країни. Результати. Досліджено основні тенденції розвитку та вплив трансформаційних драйверів на стан національної економіки. Встановлено, що попри достатньо високий потенціал розвитку інноваційної, інвестиційної діяльності, цифрових технологій та малого бізнесу в Україні, їх роль в забезпеченні дієвих економічних трансформацій залишається недостатньо активною. Для трансформації вказаних процесів у потужні драйвери економічного розвитку та трансформацій економічної системи в заданому векторі необхідна послідовна державницька політика та створення відповідних економічних, правових та інституційних умов. Обґрунтовано концептуальну матричну модель управління економічними трансформаціями, яка передбачає, що реалізація проектів національного (регіонального) значення є процесом, що здійснюється у часі паралельно та дотично до інших процесів функціонування соціально-економічних систем. Метою виділення пріоритетних напрямків трансформації економіки в окремі проекти є забезпечення більш швидкої та ефективної реалізації реформ, забезпечення їх прозорості та контрольованості. Застосування моделі дозволить нівелювати проблеми щодо встановлення ефективних комунікацій та синхронізації дій між рівнями управління, ефективніше використовувати ресурси, зокрема людські, підвищить рівень відповідальності та контролю на кожному етапі трансформаційного процесу. Практичне значення. Наведені напрями реформування системи державного управління, що можуть бути використанні виконавчою владою. Перспективи подальших досліджень. Вибір оптимальної моделі управління економічними трансформаціями як однією з базових умов для забезпечення прискореного розвитку економіки на всіх рівнях.

Біографії авторів

Oleksiy А. Topchiy, ДУ Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України

докторант

Dmytro S. Voit, Міжнародний університет бізнесу і права

докторант

Natalia О. Prokopenko, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій

здобувач, науковий керівник – І. О. Іртищева, д. е. н., професор

Antonina B. Trushliakova, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова

старший викладач кафедри менеджменту

Dmytro M. Riabets, Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій

здобувач, науковий керівник – І. О. Іртищева, д. е. н., професор

Посилання

Ahrend, N., Walser, K. and Leopold, H. (2011), “Comparative analysis of the implementation of business process management in public administration in Germany and Switzerland”, available at: http://ceurws.org/Vol-933/pap1.pdf (Accessed 23 April 2019)

Babaiev, V. M. and Torkatiuk, V. I. (2019), “Project approach in the mechanism of public administration”,available at: https://eprints.kname.edu.ua/29745/1/50.pdf (Accessed 23 April 2019).

Bondar, Y. (2013), “Management of public authorities”, Collection of Scientific Works of Kirovohrad National Technical University. Economic Sciences, vol. 24, pp. 206–212.

Cabinet of Ministers of Ukraine (2016), “Public administration reform strategy in Ukraine until 2021”, available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/reform%20office/01_strategy_ukr.pdf (Accessed 23 April 2019)

Directorate-General for Mobility and Transport (2011), White paper on transport. Roadmap to a single European transport area: towards a competitive and resource efficient transport system, Office of the Official Publications of the European Union, Luxembourg, 32 p. doi: https://doi.org/10.2832/30955

Directorate-General for Regional and Urban Policy (2012), Yevropeiska rehionalna polityka: Natkhnennia dlia krain, shcho ne vkhodiat do YeS? [European regional policy: inspiration for non-EU countries?], Office of the Official Publications of the European Union, Luxembourg, 16 p. doi: https://doi.org/10.2776/12522

Flieger, M. (2013), “Dojrzałość procesowa gmin w świetle badań współczesnych paradygmatów zarządzania publicznego”, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, vol. 14, no. 13, part 3, pp. 67–78.

Halanets, V. V. and Palayda-Tys, O. M. (2019), “Strategic directions of innovative development of territorial communities”, Innovatsiini pidkhody do mistsevoho ekonomichnoho rozvytku v umovakh detsentralizatsii vlady v Ukraini [Innovative approaches to local economic development in the conditions of decentralization of power in Ukraine], Materialy naukovoi konferentsii [Proceedings of the scientific conference], Lviv, Ukraine, 5 December, 2019, pp. 5–7.

Irtyshcheva, I. O. and Kramarenko, I. S. (2014), “Investment attractiveness of the economy: inter-regional asymmetries”, Regional economy, no. 2(72), pp. 84–95.

Kramarenko, I. S. (2019), “Business process reengineering is a method of effective activity of small enterprises in Ukraine”, available at: http://consult-center.com.ua/wpcontent/uploads/2014/02/%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B D%D0%BA%D0%BE_%D0%98%D0%A1.pdf (Accessed 23 April 2019)

Kulinich, O. V. (ed.) (2017), Osnovy hrantraitynhu ta upravlinnia proektamy v publichnii sferi [Fundamentals of grantwriting and project management in the public sphere], Golden Pages, Kharkiv, Ukraine, 148 p.

Parfonov, I. V. (2014), “Institutional model of state mechanism of project management of regional development”, Theory and practice of public administration and local self-government, [Online], no. 2, available at: http://el-zbirn-du.at.ua/2014_2/13.pdf (Accessed 23 April 2019).

Stemberger, M. I., Kovacic, A. and Jaklic, J. (2007), “A methodology for increasing business process maturity in public sector”, Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge and Management, Vol. 2, pp. 119– 133. doi: https://doi.org/10.28945/3156

Zakhidna, O. R., Mydlyk, Yu. I. and Shukatka, Yu. P. (2016), “Analysis of decentralization in Ukraine and risks arising during its implementation”, Socio‐economic problems of the modern period of Ukraine, no. 6(122), pp. 29–33.

 

 

Ліцензія Creative Commons

Цей твір ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна CC BY-NC 4.0).

This is an open access journal and all published articles are licensed under a Creative Commons “Attribution-NonCommercial 4.0 International” (CC BY-NC 4.0).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-05

Як цитувати

Topchiy O. А., Voit, D. S., Prokopenko N. О., Trushliakova, A. B., & Riabets, D. M. (2019). Реінжиніринг управління економічними трансформаціями як базова передумова реалізації стратегічних цілей розвитку країни. Економічні горизонти, (2(9), 78–87. https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(9).2019.212852