Регіональні медіа платформи: стан, проблеми, перспективи

Автор(и)

  • Дар’я Аркадіївна Крапивіна Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(13).2020.227550

Ключові слова:

регіональні медіаплатформи, веб-портали, інтернет-портали, інформація та телекомунікація, трафік, медіа-сфера

Анотація

Метою статті є аналіз сучасного стану забезпечення регіональними медіа платформи, виявлення проблем розвитку та обґрунтування шляхів вирішення. Методологія. У досліджені застосовані загальнонаукові методи, зокрема узагальнення, порівняння, статистичного аналізу – для аналізу поглядів науковців щодо сучасного стану забезпечення регіональними медіа платформи, виявлення проблем розвитку та обґрунтування шляхів вирішення. Результати. В процесі аналізу сучасного стану розвитку регіональних медіа платформ, виявлено збільшення чисельності суб’єктів господарювання в України, які надають послуги інформації та телекомунікації за 2010–2018 роки з 55 977 до 174 622 одиниць, або на 118 645 одиниць. В цілому збільшення відбулося за рахунок збільшення кількості за напрямом надання інформаційних та послуг комп’ютерного програмування, консультування та пов'язаних з ними діяльність. Якщо розглядати сферу видавничої діяльності, виробництва кіно, радіомовлення та телевізійного мовлення необхідно констатувати той факт, що за дослідуваний період кількість суб’єктів значно скоротилась. Така тенденція спостерігається завдяки реформі, що впроваджується за цими напрями. Лідерами процесу реформування є Кіровоградська область, де з 28 друкованих ЗМІ та редакцій реформовано 25, Житомирська (з 28–24), Хмельницька (з 27–23), Миколаївська (з 26–22), Полтавська (з 31–26), Тернопільська ( з 21–16) області. Аутсайдерами процесу реформування є Київська, Львівська, Одеська, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Закарпатська області та місто Київ. Зокрема, у Києві, за даними моніторингу, не реформовано жодного з 4 комунальних ЗМІ, а в Закарпатській області з 31 видання реформовано 3. Обсяг реалізованої продукції підприємств за видом економічної діяльності інформація та телекомунікація збільшився у 3,8 разів або на 200 727,1 млн грн. Суттєве збільшення обсягу реалізованої продукції спостерігаємо за всіма напрямами, окрім видань журналів і періодичних. Це ще раз підтверджує нашу думку, що більшість населення черпають інформацію з інтернету, а не з друкованих видань, відповідно обсяг реалізованої продукції значно зменшився. Наведено основні проблеми, що стримують розвиток регіональних медіа платформ, серед основних: неналежне забезпечення доступу до інтернету, низька якість надання послуги трафіку, контенту (відсутність ринку реклами, відсутність платної підписки) та фактчекінгу, впливання засновків медіа на редакційну політику; засилля джинси. Практичне значення. Наведені проблеми діяльності медіа платформ довозлять сформувати їх стратегію розвитку. Перспективи подальших досліджень. Проведене дослідження дозволить обґрунтувати перспективи розвитку регіональних медіа платформ в Україні.

Біографія автора

Дар’я Аркадіївна Крапивіна, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського

аспірантка

Посилання

Gryshсhenko, O. F. and Niesheva, A. D. (2013), “Social media marketing as a tool of enterprise’s product pro-motion”, Marketing and Management of Innovations, no. 4, pp. 86–98.

Koval, S. V. (2017), “User generated visual content in the regional media”, Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, no. 3(31), pp. 102–107.

Kovalevsky, V. (2019), “The current state and trends of the media sphere of Ukraine”, Political management, no. 5(38), pp. 109–119.

National Commission for the State Regulation of Communications and Informatization (2020), “Report on the results of the analysis of the traffic transit services market in the fixed public telephone network”, available at: https://nkrzi.gov.ua/index.php?r=site/index&pg=138&language=uk (Accessed 03 May 2020)

Skiban, O. I. (2019), “Convergent media as a platform for books promotion and advancement on the modern Ukrainian market”, Printing and publishing, no. 1(77), pp. 111–124.

State Committee for Television and Radio Broadcasting of Ukraine (2019), “Statistics on reformed print media change daily”, available at: https://www.kmu.gov.ua/news/derzhkomteleradio-statistika-shchodo-reformovanih-drukovanih-zasobiv-masovoyi-informaciyi-zminyuyetsya-shchodnya (Accessed 03 May 2020).

State Statistics Service of Ukraine (2020), “Statistical Information”, available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed 03 May 2020)

Sytnyk, O. (2018), “News portals as the newest media platform of the Ukrainian information space”, Ukrainian information space, no. 1, pp. 122–132.

Ukrinform (2019), “Only a third of regional media have SMM managers – the Media Development Fund”, available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2628637-lise-tretina-regionalnih-media-maut-smmmenedzeriv-fond-rozvitku-zmi.html(Accessed 03 May 2020)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23

Як цитувати

Крапивіна, Д. (2021). Регіональні медіа платформи: стан, проблеми, перспективи. Економічні горизонти, (2(13), 45–53. https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(13).2020.227550