Стратегічні зміни та їх вплив на розвиток організацій спортивної індустрії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(7).2018.228686

Ключові слова:

стратегічні зміни, стратегічний розвиток, методи управління, організації спортивної індустрії, стратегічний потенціал

Анотація

Метою статті є обґрунтування напрямків світових тенденцій розвитку організацій спортивної індустрії в умовах стратегічних змін. Методологія. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні економічних досліджень. Також використано метод логічного узагальнення і системного аналізу. Результати. У статті розглянуто причини виникнення стратегічних змін. Сучасні суспільно-політичні та гуманітарні виклики у глобальному просторі пов’язані з комплексом різноманітних чинників (глобалізація, децентралізація, цифровізація тощо) та мають складний і суперечливий характер у розвитку держав. Несподівані зовнішні зміни призводять до виникнення на визначених ринках «стратегічних вікон». Стратегічні вікна це нові можливості, які з’являються перед компаніями в результаті несподіваних змін зовнішнього середовища. Найбільш важливими причинами відкриття стратегічних вікон вважаються нові: технології, законодавство, канали розподілу, ринки, зовнішні потрясіння («Чорні лебеді»). Визначено, що завдання управління полягає у створенні умов, які дозволять організації своєчасно реагувати на зміни зовнішнього середовища в науково-технічній, соціальній і політичній сферах, впроваджувати сучасні інвестиційні інструменти щодо залучення нових джерел фінансування та забезпечувати стійкий розвиток організацій. Основні заходи протистояння змінам: оперативні та стратегічні. Оперативні – не призводять до істотних змін зовнішнього вигляду організації та її «способу життя», але можуть бути достатньо радикальні. До управлінських дій відноситься: активне стимулювання збуту, різке зниження цін, ліквідація запасів застарілого спортивного обладнання та скорочення витрат на інновації тощо. Стратегічні – приймаються для приведення діяльності спортивних організацій, їх потенціалу, організаційну структуру та культуру у відповідність до змін зовнішнього середовища. Доведено, що сутність управління організацій спортивної індустрії в умовах стратегічних змін полягає в передбаченні змін ресурсної та інфраструктурної бази, визначенні пріоритетів розвитку, формулюванні цільових установок і обмежень, що стає можливим завдяки об’єднанню зусиль органів державного (територіального) управління, громадськості та бізнесу спрямованих на реалізацію стратегічних цілей. Практичне значення. Заходами організаційного характеру у забезпеченні системи стратегічного розвитку й активізації стратегічного потенціалу спортивних організацій є: наявність стратегії, яка дозволить здійснювати вибір напрямів розвитку шляхом переорієнтації на створення нових конкурентних переваг; компетентність керівництва спортивної організації, що розуміє зміни організаційного характеру, включаючи структуру, ресурси та навички, управлінський потенціал системи; поведінка персоналу, яка включає розподіл влади, відношення до змін, норми групової поведінки, систему цінностей. Перспективи подальших досліджень. На основі проведеного дослідження визначено актуальність стратегічного розвитку спортивних організацій за рахунок якісного виробництва спортивного продукту та залучення найбільшої кількості людей до здорового способу життя й фізичної активності.

Біографія автора

Ярослав Володимирович Леонов, Харківська державна академія фізичної культури

доцент кафедри менеджменту фізичної культури

Посилання

Andreff, W. and Szymanski, S. (2006), Handbook on the economics of sport, MPG Books Ltd, Bodmin, Cjrn-wall, UK, 848 p. doi: https://doi.org/10.4337/9781847204073

Ansoff, I. (2007), Strategic Management, Palgrave MacmillanLondon, UK, 233 p.

Dobrynyn, A. S. (2018), “A strategic approach to managing the development of sports in the region”, Upravlenye ekonomycheskymy systemamy, vol. 6, available at: http://www.uecs.ru/component/flexicontent/items/item/4987-2018-06-20-07-22-49?pop=1&tmpl=component&print=1 (Accessed 11 November 2018).

Shifrin, M. B. (2009), Strategicheskii menedzhment [Strategic management], St. Petersburg, Piter, 320 p.

Taleb, N. N. (2014), Antifragile. Things that gain from disorder, Rendom House Trade Paperbacks, N.Y., USA, 544 p.

Thompson, A. A., Strickland, A. J. and Gamble, J. E. (2013), Crafting and executing strategy: Concepts and readings, McGraw-Hill Education, Columbus, USA, 600 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

Леонов, Я. В. (2018). Стратегічні зміни та їх вплив на розвиток організацій спортивної індустрії. Економічні горизонти, (4(7), 230–236. https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(7).2018.228686