Маркетинговий підхід в управлінні спортивною індустрією
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(9).2019.228691Ключові слова:
маркетинг, маркетингове управління, спортивна організація, спортивна індустрія, інновації, спортивний продукт, маркетингове дослідженняАнотація
Метою статті є визначення переваг застосування маркетингового підходу до управлінні спортивною індустрією. Методологія. У процесі дослідження використовувались такі методи: узагальнення, аналіз, синтез, індукція. Результати. У статті розглянуто роль маркетингового управління у стратегії розвитку спортивної організації. В умовах ринкових економічних відносин розвиток спортивної організації може бути успішним і ефективним лише на засадах концепції маркетингу. Визначено сучасні умови функціонування спортивних організацій. Розвиток спортивних організацій в Україні стримується недосконалістю чинних законодавчих та нормативно-правових документів усіх рівнів, що не дає змогу впровадження сучасних організаційних, фінансово-економічних, інноваційних та маркетингових технологій для забезпечення ефективного функціонування. Показано значимість маркетингового підходу в управлінні спортивною організацією в сучасних умовах господарювання. Під маркетинговим підходом в управлінні спортивною організацією розуміється системний, програмно-цільовий механізм взаємодії інструментів маркетингу та управління щодо адаптації організації до змін ринкового середовища з метою максимального задоволення потреб користувачів спортивного продукту та цілей організації щодо ефективного використання власних ресурсів. Доведено, що використання маркетингового підходу в управлінні спортивною організацією забезпечує зворотній зв'язок з користувачами спортивного продукту та дозволяє розробити заходи, які найбільш задовольняють запитам покупців і швидко реагувати на постійні зміни в ринковому середовищі. На основі проведеного маркетингового дослідження ринку спортивного продукту та визначення потенціалу розвитку самої спортивної організації сформовані напрямки забезпечення її конкурентних переваг. Підсумовуючи отримані результати, встановлено залежність між метою, з якою респонденти користуються спортивним продуктом та пріоритетами спортивної організації (спортивної школи) при виборі спортивної школи. Визначено, що мотиви батьків розділилися на три домінуючі групи, які корельовано з найбільшим числом показників (коефіцієнт кореляції – 0,87). Цільова аудиторія орієнтується на стан матеріально-технічної бази, кваліфікацію тренерсько-викладацького складу та кількість підготовлених чемпіонів. Практичне значення. Маркетингові заходи щодо підвищення ефективності просування спортивного продукту запропоновано активно впроваджувати творчі, креативні підходи з застосуванням сучасних технологій управління. Перспективи подальших досліджень. Визначено необхідність обґрунтування маркетингового підходу в управлінні спортивною організацією, що дозволить своєчасно адаптуватись до ринкових змін та створювати більш якісний і актуальний спортивний продукт.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ярослав Володимирович Леонов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.