Особливості, характеристика та класифікація бізнес-процесів торговельних підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(11).2019.228697

Ключові слова:

бізнес-процес, класифікація, торговельне підприємство, характеристика, особливість

Анотація

Мета дослідження. Головною метою статті є вдосконалення понятійного апарату та класифікації бізнес-процесів торговельних підприємств задля отримання найбільшої ефективності від використання процесного підходу в розвитку організаційної архітектури торговельних підприємств. Методологія. Для вдосконалення понятійного апарату та класифікації бізнес-процесів торговельних підприємств використано такі методи: узагальнення, аналізу та синтезу. Результати. В результаті проведеного дослідження розроблено власне визначення категорії «бізнес-процес», що враховує  сучасні особливості та сутність самого бізнес-процесу. Також, в результаті проведеного дослідження, узагальнено характеристику основних, допоміжних та бізнес-процесів управління. Практичне значення дослідження полягає у прикладному характері запропонованого понятійного апарату та класифікації бізнес-процесів торговельних підприємств, які можуть бути використані в процесі процесного підходу організаційного моделювання архітектури торговельного підприємства, що особливо актуально для довгострокового успіху підприємства, а також дозволяє підприємству створювати та розвивати конкурентні продукти в умовах мінливого середовища. Перспективами подальших досліджень стане застосування процесного підходу в розвитку організаційної архітектури торговельних підприємств.

Біографія автора

Дмитро Володимирович Онащенко, Міжрегіональна академія управління персоналом

здобувач

Посилання

Andersen, B. (2007), Business Process Improvement Toolbox. ASQ Quality Press, USA, 296 p.

APQC, 2011. APQC Process Classifcation Framework (PCF), Version 5.2.0. Technical report, APQC.

Chernobay, L. I. and Duma, O. I. (2013), “Business processes of the enterprise: general characteristics and eco-nomic essence”, Visnyk Natsionalʹnoho universytetu "Lʹvivsʹka politekhnika". Menedzhment ta pidpryyemnytstvo v Ukrayini: etapy stanovlennya i problemy rozvytku, no. 769, рр. 125–131.

GOST ISO 9001-2011 “Quality Management Systems. Requirements”, available at: http://docs.cntd.ru/document/gost-iso-9001-2011

Mironova, O. O. (2012), Content and basic business process parameters, Publishing house Education and Science s.r.o., available at: http://www.rusnauka.com/6_PNI_2012/Economics/6_102471.doc.htm.

Novoselova, N. V. (2009), “Standardization of business processes in retail”, Shop management, issue 9, рр. 15–23.

Rudnitsky, V. S. and Rudnitskaya, E. V. (2017), “Classification and main characteristics of business processes in the field of trade”, available at: https://core.ac.uk/download/pdf/214878538.pdf

Semenova, E. and Shubnikova, E. (2000), “Management through business processes”, Вrainstorming, issue 1, рр. 10–11.

Scheer, A-W. (2000), Business Process Modeling, Springer, Berlin, Germany, 188 p.

Varzanov, A. V., Torosyan, E. K. and Sazhneva, L. P. (2016), Аnalysis and management of business processes, ITMO University, St. Petersburg, Russia, 112 р.

Vinogradova, E. V. (2012), “Features of business processes management of trading enterprises”, Bulletin of the Donetsk State University of Economics and Trade named after M. Tugan-Baranovsky, no. 4, рр. 22–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-13

Як цитувати

Онащенко, Д. В. (2019). Особливості, характеристика та класифікація бізнес-процесів торговельних підприємств. Економічні горизонти, (4(11), 150–156. https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(11).2019.228697