Методичні підходи до оцінки впливу показників розвитку трудового потенціалу на результати діяльності підприємств
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(11).2019.228703Анотація
Метою дослідження є обґрунтування можливості застосування нових методичних підходів до оцінки впливу істотних показників (факторів) розвитку трудового потенціалу на результати діяльності підприємства шляхом використання методів факторного аналізу та отримання вузьких місць для практичного застосування відповідних управлінських питань, спрямованих на підвищення результатів діяльності досліджуваних підприємств (прибутку). Розкрито механізм застосування нових методичних підходів до визначення впливу внутрішніх показників (факторів) розвитку трудового потенціалу підприємства на результати фінансово-господарської діяльності підприємств шляхом використання спеціального математичного апарату – методів факторного аналізу. Для проведення такого факторного аналізу надзвичайно важливою проблемою є вибір показників, що адекватно відображають форми прояву сутності досліджуваного явища.
Методологія. У нашому випадку по трьох підприємствах були відібрані 67 показників, що характеризують трудовий потенціал зазначених підприємств. Із них, внаслідок застосування інструментарію математичної статистики та кореляційно-регресійного аналізу, було відібрано 36 найбільш цінних, які слугували вхідною інформацією для факторного аналізу, внаслідок якого авторами було отримано матрицю факторних навантажень показників, що характеризують трудовий потенціал досліджуваних підприємств. Практичне значення дослідження полягає в тому, що в результаті по кожному із досліджуваних підприємств були визначені найбільш істотні фактори впливу, враховуючи які можна здійснювати ефективне управління розвитком трудового потенціалу підприємств у напрямі підвищення результатів їх фінансово-господарської діяльності.
Посилання
Vahyna, E.Yu., Podkydchenko, M.H. (1990). Hozyaystvennyiy mehanizm: problemyi proshlogo i nastoyaschego [Economic mechanism: problems of the past and present]. Moskow: Znanie, 64 p.
Dziamulych, M.I. (2002). Mekhanizm vidtvorennia robochoi syly v aspekti rynkovykh transformatsii [The mechanism of labor reproduction in the aspect of market transformations]. Zbirnyk naukovykh prats DNU «Ekonomika: problemy teorii ta praktyky» DNU, (125), 73-84.
Drebot, O.I. (1999). Pytannia demohrafichnoi polityky v umovakh sotsialno-ekonomichnykh transformatsii [Issues of demographic policy in the context of socio-economic transformations]. Sotsialno-ekonomichni doslidzhennia v perekhidnyi period. Osnovy formuvannia rehionalnoi sotsialno-ekonomichnoi polityky, (8), 317-327.
Ehorshyn, A.P. (2001). Upravlenie personalom: uchebnik dlya vuzov [Personnel management: textbook for universities] (3 edition). Nizhniy Novgorod: NIMB. - 720 р.
Zwass, V. (1996). Electronic Commerce: Structures and Issues. International Journal of Electronic Commerce, (V.1, №1, Fall), 3-23.
Treese, C. Winfield., Stewart Lawrence, C. (1998), Designing Systems for Internet Commerce. Addison Wesley, 375 р.
Livarçin, O. and Kurt, D. (2012). «49 People 49 theory in management science [In Turkish: Yönetim biliminde 49 insan 49 Teori],», Beta Yayınları, İstanbul.
Yehorshyn, A.A. Maliarets, L.M. (1999). Koreliatsiino-rehresiinyi analiz: kurs lektsii ta laboratornykh robit [Correlation-regression analysis: course of lectures and laboratory works]. Kharkiv: Osnova, 208 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Koval M.I. Melnyk B.Yu.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.