Тенденції та етапи розвитку маркетингових підходів в управліннівиробництвом сільськогосподарських підприємств.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(8).2019.230432

Анотація

Мета дослідження. Мета статті полягає в аналізі сучасних тенденцій та етапів розвитку маркетингових підходів в управлінні виробництвом сільськогосподарських підприємств. Методологія. При дослідженні стану й тенденцій маркетингової діяльності підприємств використано графічний метод та системний аналіз; при дослідженні впливу на стан маркетингової діяльності підприємств; причинно-наслідковий метод та метод наукового узагальнення – при формуванні висновків дослідження. Результати. Проаналізовано теоретичні аспекти умов формування маркетингової політики сільськогосподарських підприємств, вважаємо доцільним зведення результатів відповідно до складових елементів маркетингової товарної політики. Встановлено, що такими складовими елементами маркетингової товарної політики є розроблення нового товару або економічно обґрунтоване вдосконалення існуючого; обслуговування товару (транспортування, сервісне обслуговування, зберігання); зняття товару з виробництва, диверсифікація, елімінування. За результатами дослідження, проаналізовано тенденції розвитку маркетингових підходів в управлінні виробництвом сільськогосподарських підприємств. У контексті аналізу маркетингової політики визначено попереднє визначення змісту специфічних категорій, що тісно пов’язані з політикою сільськогосподарських підприємств. Практичне значення дослідження полягає в тому, що основні висновки та пропозиції можуть бути використані вітчизняними підприємствами для формування ефективної системи управління маркетинговою діяльністю сільськогосподарських підприємств. Перспективи подальших досліджень. Визначено, що на перспективу для сільськогосподарських підприємств при розробці маркетингової політики як інструменту забезпечення економічної безпеки та для прийняття обґрунтованих управлінських рішень та в інтересах споживачів сільськогосподарської продукції регіону необхідним є формування стратегічних і тактичних цілі діяльності на основі запропонованого інструментарію.

Біографії авторів

Olga G. Chirva, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

директора Навчально-наукового інституту економіки та бізнес-освіти; професор кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом

Maksym.V. Boyko, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

аспірант

Посилання

Karpenko N.V. (2012). Modern content of marketing policy of the enterprise. Economy. Management. Entrepreneurship. № 24 (I). Pp. 196–201.

Drill O.I. (2011). Marketing market research (on the example of the telecommunications market). URL: http://vlp.com.ua/files/30_11.pdf.

Zelenko O.O.(2008). Socially responsible marketing as an integral part of social responsibility. Economic space. № 19. S. 118–123.

Doyle P. Stern F. (2007). Marketing, management and strategy. СПб. : Питер, 2007. 544 р.

Zhegus O.V., Popova L.O., Partsirna T.M. (2010). Marketing market research: a monograph. Kharkiv: KhDUHT, 2010. 176 p.

Humeniuk V.V. (2011). The effectiveness of marketing policy of the enterprise. Socio-economic reforms in the context of Ukraine's integration choice: VII International. scientific-practical Conf., Oct. 19-20. 2011: D .: Bila KO. Р. 65–68.

Doberchak N.I. (2013). The essence and role of marketing for enterprises in market conditions. Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences. № 2 (3). P. 129-132.

Karpenko N.V.(2011). Management of enterprise marketing policy. Scientific Bulletin of Poltava University of Economics and Trade. Economics, organization and management of the enterprise. № 5 (50). P. 231–234.

Kolesnik V.M.,. Yukhimenko K.A. (2010). Development of marketing activity of the agrarian enterprises of the Nikolaev area. Economic space. №40. P. 241-250.

Colse J. Ul. (2000). Marketing of agricultural products. 8th ed. - M .: Kolos, 419 р.

Maslova TD, Bozhuk SG, Kovalik L.N. (2002) Marketing: a textbook. СПб. : Питер, 378 р.

Voychak A.V., Onishchenko V.F. (1994). The essence of marketing and its modern concept. Kyiv: Znanie.

Petropavlovskaya S.E., Komandrovskaya V.E., Khmelnitskaya O.V. (2008). Marketing distribution policy: lecture notes. Kyiv: NAU, 48 p.

Zigriy O. (2011). Organizational bases of agricultural marketing development using international experience. Journal of European Economy. Publication of Ternopil National Economic University. Volume 10 (№2). P. 196-202.

Gaidaenko T.A. (2006). Marketing management. Full MBA course. Principles of management decisions and Russian practice. 2nd ed., Reworked. and ext. Moscow: Exmo. 496 p. (Full MBA course).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-31

Як цитувати

Chirva, O. G., & Boyko, M. (2019). Тенденції та етапи розвитку маркетингових підходів в управліннівиробництвом сільськогосподарських підприємств. Економічні горизонти, (1(8), 113–122. https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(8).2019.230432