Цифрова трансформація моделі публічного управління у регіонах

Автор(и)

  • Владислав Русланович Ракіпов Заклад вищої освіти «Міжнародний університет бізнесу і права», Україна https://orcid.org/0000-0002-1386-5156

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.234889

Ключові слова:

цифрова трансформація, публічне управління, інформаційно-комунікаційні технології, діджиталізація

Анотація

Метою статті є дослідження процесів цифрової трансформації моделі публічного управління у регіонах. Методологія. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові праці вчених у дослідженні системи цифрової трансформації публічного управління у регіонах. Для досягнення поставленої в роботі мети були використані такі методи дослідження: теоретичне узагальнення – визначення основних напрямів модернізації публічного управління з використанням цифрових технологій; методи статистичного аналізу – характеристики кількості органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість використання інструментів електронної демократії. Результати. Досліджено поточний стан та основні тенденції цифровізації публічного управління, що дозволило виділити напрямки та сфери модернізації публічного управління на основі цифрової трансформації, а саме: модернізація публічних послуг; розвиток галузевого електронного урядування;  забезпечення електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, уніфікація та стандартизація електронних реєстрів, державних баз даних, центрів транскордонної взаємодії; розвиток електронної демократії та перехід на системи цифрового документообігу. Рівень застосування вказаних технологій суттєво відрізняється не тільки на рівні регіонів, а також на рівні муніципалітетів та окремих громад і залежить насамперед від політичної волі органів публічного управління та місцевого самоврядування на місцях. Проведено аналіз стану цифрової трансформації публічного управління в Одеській області з використанням результатів опитувань та досліджень національних і міжнародних рейтингових агентств, що дозволило визначити поточний порівняльний стан цифрової адаптації публічного управління на Одещині та виокремити найбільш проблемні питання, що є характерними і для інших регіонів та які необхідно врахувати при розробці і реалізації регіональної стратегії цифрової трансформації області на наступний плановий період, а саме: адміністративні (порівняна обмеженість відкритих даних щодо інформації про бюджет, регуляторні акти та закупівлі, недостатній рівень використання елементів електронної демократії в управлінських процесах); технічні (низька якість базової інформаційно-комунікаційної інфраструктури електронного урядування; недостатній рівень ІТ забезпечення внутрішнього документообороту; недоукомплектованість робочих міць новітньою технікою; проблеми зі зв’язком та якістю Інтернету на окремих територіях); організаційні (відсутність дієвої координації, співпраці та контролю між різними відділами, функціями і підсистемами публічного управління, низький рівень захисту даних) кадрові (брак висококваліфікованих спеціалістів) та фінансові. Практичне значення. Аналіз даних кількості органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість використання інструментів електронної демократії дозволить визначити перспективи подальшої роботи для органів публічної влади. Перспективи подальших досліджень. Прискорення переходу до моделі цифрового адміністрування потребує реінжинірингу систем управління, процесів та функцій у відповідності до можливостей, що надають нові технології, зокрема з використанням процесного підходу до управління та формування мережевих зв’язків, створення єдиної регіональної платформи, інтерактивних баз даних, впровадження елементів електронної демократії у процеси прийняття рішень.

Біографія автора

Владислав Русланович Ракіпов, Заклад вищої освіти «Міжнародний університет бізнесу і права»

здобувач

Посилання

Administrative Services Reform Portal (2019), “Development of the network of Centers for the Provision of Administrative Services for the first half of 2019”, available at: https://cnap.in.ua/monitoring-1-half-of-2019 (Accessed 3 August 2019).

Cabinet of Ministers of Ukraine (2017), Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On approval of the Concept of e-government development in Ukraine”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/649-2017-%D1%80#Text (Accessed 3 August 2019).

Chukut, S. and Buryachenko, K. (2018), “Blockchain or system of the electronic document circulation: modern trends of implementation in the bodies of executive power of Ukraine”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 1, pp. 70–76.

e-Governance Academy Foundation (2019), “U-LEAD support project EGOV4UKRAINE”, available at: https://ega.ee/ru/project/u-lead (Accessed 3 August 2019).

Kramarenko, I. (2017), “Social-economic and intellectual development of Ukraine: Regional and national aspect”, Danish Scientific Journal, no. 1, pp. 20–27.

Maryanenko, G. I. (2017), “Tomorrow without politicians - introducing a mechanism of public administration by electronic government and electronic (digital) direct democracy”, Public administration: improvement and development, no. 2, available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1053 (Accessed 3 August 2019).

Odesa Regional State Administration (2019), “Strategic action plan of the Head of the Odesa Regional State Administration 2017–2019. Smart region”, available at: https://oda.odessa.gov.ua/statics/pages/files/5b0287ae92db6.pdf (Accessed 3 August 2019).

Olenin, A. (2019), “Internet laying, digital literacy and new services: How the regions will be digitalized”, available at: https://lb.ua/society/2019/02/27/478651_prokladennya_internetu_ tsifroviy.html (Accessed 3 August 2019).

Pantsyr, S. (ed.) (2015), Elektronna Demokratiia. Bila knyha derzhavnoi polityky [Electronic democracy. White paper on public policy], State Agency for e-Government of Ukraine, Kyiv, Ukraine, 43 p., available at: http://dialog.lviv.ua/wp-content/uploads/2016/02/Elektronna-demokratiya.pdf (Accessed 3 August 2019).

Slobozhan, O. (2019), “E-democracy – a new vector of development of territorial communities”, available at: https://www.auc.org.ua/sites/default/files/tezy_slobozhan_e-democr.pdf (Accessed 3 August 2019).

Solomko, Yu. I. (2018), “E-government: Concept, essence, principles and directions of development”, Efficiency of public administration, vol. 2(55), part 1, pp. 135–143, doi: https://doi.org/10.33990/2070-4011.55.2018.146726.

State Statistics Service of Ukraine (2019), “Statistical information”, available at: http://www.ukrstat.gov.ua (Accessed 3 August 2019).

Transparent Cities (2019), “Odesa”, available at: https://transparentcities.in.ua/city/odesa (Accessed 3 August 2019).

Vinnytsia Regional Association of Local Self-Government Bodies (2019), “Introduction of e-government and e-democracy at the local level”, available at: http://sg.vn.ua/wp-content/uploads/2019/12/Vprovadzhennya-elektronnogo-vryaduvannya-ta-elektronnoyi-demokratiyi-na-mistsevomu-rivni.pdf (Accessed 3 August 2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-30

Як цитувати

Ракіпов, В. . (2019). Цифрова трансформація моделі публічного управління у регіонах. Економічні горизонти, (3(10), 120–128. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.234889