Управління бізнес-процесами в системі забезпечення конкурентного розвитку територій: теоретичний аспект
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(13).2020.234986Анотація
Метою статті є дослідження теоретичних основ управління бізнес-процесами в системі забезпечення конкурентного розвитку територій. Методологія. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові праці вчених у дослідженні системи управління бізнес-процесів в системі забезпечення конкурентного розвитку територій. Для досягнення поставленої в роботі мети були використані такі методи дослідження: теоретичне узагальнення – особливостей та форм конкуренції регіонів; методи позитивного і нормативного аналізу – для визначення поняття «конкурентний потенціал регіону». Результати. Визначено, що проблеми міжрегіональної конкуренції висока та постійно зростає, є безліч білих плям в теорії осмислення особливостей та способів оцінки конкурентних властивостей та конкурентного потенціалу окремих суб’єктів територіального розвитку, нечіткі для розуміння способи та шляхи використання оцінок конкурентної привабливості в управлінні. Недостатньо є вивченими способи розвитку територіальної конкуренції та методи стимулювання регіонів для підвищення їх конкурентної привабливості. Доведено, що науковий та інноваційний потенціал та механізми їх підтримки – це найсучасніше та найперспективніше джерело конкурентних переваг. Визначено, що найбільш розвинені країни намагаються нарощувати у себе науковий та інноваційний потенціал, тому що він є чинником створення принципово нових продуктів оновлення та підвищення якості товарів, що випускаються, винайдення нових технологій для підвищення продуктивності праці та зниження витрат ресурсів. Науковий та інноваційний потенціал території допомагає підприємствам, частіше оновлювати продукцію, знижувати її собівартість, тобто використовувати ці конкурентні властивості місця для зміцнення своєї конкурентоспроможності. Доведено, що конкурентні переваги можна розуміти як конкурентний потенціал регіону, що забезпечує можливість його додаткового розвитку за рахунок збільшення затребуваності території в умовах вільної конкуренції. Обґрунтовано, що конкурентним потенціалом розвитку регіону це сукупність конкурентних переваг та привабливих характеристик даного регіону, які сприяють ефективному використанню наявних та залученню зовнішніх ресурсів, та виділяють регіон серед інших суб’єктів конкуренції за його можливостям для ефективного соціально-економічного розвитку. Практичне значення. Узагальнення особливостей та форм конкуренції регіонів можуть бути використані науковцями, викладачами та студентами. Перспективи подальших досліджень. Вивчення способів розвитку територіальної конкуренції та методів стимулювання регіонів для підвищення їх конкурентної привабливості.
Посилання
Bodrikov, M. (2009), “Classical theory of value: Modern sounding of unsolved problems”, Voprosy Ekonomiki, no. 7, pp. 97–118, doi: https://doi.org/10.32609/0042-8736-2009-7-97-118
Borisov, A. B. (2006), Bol'shoi ekonomicheskii slovar' [Large economic dictionary], Book World, Moscow, Russia, 543 p.
Fatkhutdinov, R. A. (2005), Strategicheskaya konkurentosposobnost' [Strategic competitiveness], Ekonomika, Moscow, Russia, 512 p.
Hartman, R. S. (2002), Knowledge of good: Critique of axiological reason, Brill Rodopi, Amsterdam / New York, 484 p.
Irtyshcheva, I., Kramarenko, I., Shults, S., Boiko, Y., Blishchuk, K., Hryshyna, N., Popadynets, N., Dubynska, I., Ishchenko, O. and Krapyvina, D. (2020), “Building favorable investment climate for economic development”, Accounting, vol. 6, issue 5, pp. 773–780, doi: http://dx.doi.org/10.5267/j.ac.2020.6.006
Kostyleva, N. E. (2005), Innovatsionnye metody povysheniya konkurentosposobnosti gorodov i regionov [Innovative methods to increase the competitiveness of cities and regions], IRE RAN, S. Petersburg, Russia, 243 p.
Kramarenko, I. S. (2014), Reinzhynirynh navchalnoho protsesu: vid teorii do praktyky [Reengineering of the educational process: From theory to practice], FOP Shvets VD., Mykolaiv, Ukraine, 64 p.
Porter, M. E. (1990), “The competitive advantage of nations”, Harvard Business Review Press, March–April, pp. 74–91.
Porter, M. E. (1998), On competition, Harvard Business Publishing, Brighton, USA, 485 p.
Pryshchepa, O., Kardash, O., Yakymchuk, A., Shvec, M., Pavlov, K., Pavlova, O., Irtyshcheva, I., Popadynets, N., Boiko, Y. and Kramarenko, I. (2020), “Optimization of multi-channel queuing systems with a single retail attempt: Economic approach”, Decision Science Letters, vol. 9, issue. 4, pp. 559–564, doi: http://dx.doi.org/10.5267/j.dsl.2020.8.002
Raizberg, B. A., Lozovskii, L. Sh. and Starodubtseva, E. B. (2010), Sovremennyi ekonomicheskii slovar' [Dictionary of modern economic terms], 5th ed., Infra-M, Moscow, Russia, 512 p.
Sachuk, T. V. (2014), Territorial'nyi marketing [Territorial marketing], Piter, S. Petersburg, Russia, 368 p.
Sepik, D. (2005), Konkurentosposobnost' regionov: nekotorye aspekty [Competitiveness of regions: Some aspects], Russian-European Center for Economic Policy, Moscow, Russia, 42 p.
Sukhanova, A. V. (2015), “Competitive advantages and strategy of regions in a set of competitiveness relations”, Investments: practice and experience, no. 21, pp. 103–107.
Voynarenko, M. P. (2019), “Trends and prospects for the development of regional clusters’ capacity in a society’s digitalization”, Rehionalna ekonomika, no.4, pp. 28–35, doi: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2019-4-2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ірина Ігорівна Надточій
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.