Дослідження попиту споживачів на ринку освітніх послуг Дніпропетровської області
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(14).2020.234989Ключові слова:
потреби, попит, ринок освітніх послуг, ринок праці, вища освітаАнотація
Мета дослідження. Метою роботи є дослідження споживчих потреб на ринку освітніх послуг в системі управління маркетинговою діяльністю у закладах вищої освіти. Методологія. У процесі дослідження використано наступні методи: статистичні – для опрацювання даних про динаміку попиту, пропозиції; соціологічні – при дослідження чинників, які впливають на індивідуальний та суспільно-економічний попит; опитування – для збору первинних даних про попит споживачів на ринку освітніх послуг Дніпропетровської області. Результати. Доведено, що за допомогою маркетингових досліджень, сучасних підходів можливо отримати чітке уявлення про якісні і кількісні критерії попиту, про реальну ситуацію на ринку; виявити проблеми взаємодії між різними учасниками ринку; визначити тенденції і напрямки розвитку попиту; оцінити ефективність інформаційних каналів. Авторами наголошено, що заклади вищої освіти прагнуть досягти узгодженості між потенціалом закладів вищої освіти як виробників освітніх послуг і потребами споживачів у цих послугах. Охарактеризовані основні тенденції розвитку та проблеми ринку освітніх послуг в Україні. Враховуючи отримані результати, встановлено, що розуміння поведінки потенційних та реальних здобувачів вищої освіти допоможе закладу не тільки пристосуватися до неї, а й формувати її. Практичне значення. Результати анкетування, проведеного серед споживачів ринку освітніх послуг Дніпропетровської області дозволили скласти портрет абітурієнта та випускника очима роботодавця. Отримані результати можуть бути використані для подальших досліджень означеної тематики. Перспективами подальших досліджень є формування моделі поведінки споживача на ринку освітніх послуг, яка дозволить організувати ефективне управління маркетинговою діяльністю у закладах вищої освіти та не тільки сприяти задоволенню потреб споживачів, а й формувати попит на ринку.
Посилання
Dnipropetrovsk regional employment centre (2020), “Analytical and statistical information”, available at: https://dnp.dcz.gov.ua/analitics/69 (Accessed 2 July 2020).
Gryshova, I., Demchuk, N., Koshkalda, I., Stebliuk, N. and Volosova, N. (2019), “Strategic imperatives of managing the sustainable innovative development of the market of educational services in the higher education system”, Sustainability, vol. 11 (24), no. 7253, doi: https://doi.org/10.3390/su11247253
Kaleniuk, I. S. and Kuklin, O. V. (2012), Rozvytok vyshchoi osvity ta ekonomika znan [Development of higher education and knowledge economy], Knowledge, Kyiv, Ukraine, 343 p.
Klimenkova, O. V. (2020), “Business education as a key factor in shaping a competitive labor market”, Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, no. 1 (37), pp. 101–111, doi: http://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.1.10
Kofman, B., Kurovska, I. and Yakaitis, I. (2018), “Sociological aspects of innovative development perspectives of higher education in Ukraine”, Science and Education, no. 2, pp. 118–124, https://doi.org/10.24195/2414-4665-2018-2-16
Matviiv, M. Ia (2005), Metodolohiia ta orhanizatsiia marketynhovoho menedzhmentu v sferi vyshchoi osvity [Methodology and organization of marketing management in the field of higher education], Ekonomichna dumka, Ternopil, Ukraine, 560 p.
Naumov, O. B., Kovalenko, O. M. and Savin, S. Y. (2017), “Technique of assessing future managers’ leadership qualities in modern socio-cultural environment”, Science and education, no. 10, pp. 126–132, https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-10-17
State Committee for Technical Regulation and Consumer Policy (2020), “Classifier of professions ДК 003:2010”, available at: http://dovidnyk.in.ua/directories/profesii (Accessed 2 July 2020).
The only state electronic data base on education (2020), “Admission campaign 2020”, available at: https://vstup.edbo.gov.ua/statistics/requests-by-niversity/?qualification=1&education-base=40 (Accessed 9 July 2020).
Vorontsova, A., Mayboroda, T. and Lieonov, H. (2020), “Innovation management in education: Impact on socio-labour relations in the national economy”, Marketing and Management of Innovations, no. 3, pp. 346–357, doi: http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-25
Zharska, I. O. (2014), “Methodical bases of research of behavior of consumers in the field of educational services”, Marketing and Management of Innovations, no. 2, pp. 81–94.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталія Федорівна Стеблюк; Наталя Вікторівна Кузьменко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.