Організаційно-функціональна модель інноваційної трансформації регіональних транспортно-логістичних систем

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(13).2020.239207

Ключові слова:

організаційно-функціональна модель, транспортно-логістичні системи, складська логістика, інноваційна трансформація

Анотація

Метою статті є обґрунтування організаційно-функціональної моделі інноваційної трансформації регіональних транспортно-логістичних систем. Методологія. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові праці вчених у дослідженні організаційно-функціональної моделі інноваційної трансформації регіональних транспортно-логістичних систем. Для досягнення поставленої в роботі мети були використані такі методи дослідження: системного аналізу – для систематизації організаційно-функціональної моделі інноваційної трансформації регіональних транспортно-логістичних систем; методи статистичного аналізу – для визначення частки використання ІТ технологій на підприємствах за видом економічної діяльності «Транспорт, складське господарство. Поштова і кур’єрська діяльність»; для розподілу транспортно-логістичних підприємств за технологічними інноваціями, % до загальної кількості підприємств з технологічними інноваціями у 2016-2018 роках. Результати. Визначено, що розвиток  складської логістики є у першу чергу проблемою бізнесу, державна і регіональна політика у сфері транспорту, логістики, інноваційної та інвестиційної діяльності здійснює суттєвий вплив на процеси розбудови та інноваційний розвиток складських систем. Саме тому, додаткової уваги потребують механізми імплементації міжнародних стандартів і норм у сферах митного контролю, технічних стандартів та стандартів обслуговування, інформаційної безпеки, трансферу технологій та інших нормативних документів, їх уніфікація з діючими в ЄС, що прискорить процеси інтеграції транспортно-логістичних систем та сприятиме швидкому впровадженню інновацій. Обґрунтовано організаційно-функціональну модель інноваційної трансформації регіональних транспортно-логістичних систем, що уточнює розподіл завдань і пріоритетів інноваційного-забезпечення розвитку складської логістики з їх розподілом на рівні (мегарівень, макрорівень, регіональний рівень, галузевий рівень) з визначенням основних функцій і очікуваних ефектів від реалізації, які у сукупності сприятимуть активізації інноваційного розвитку, інжинірингу та реінжинірингу складських комплексів і транспортно-логістичних утворень в цілому та побудові сучасних логістичних центрів, що надаватимуть послуги високої якості з використанням новітніх технологій. Практичне значення. На регіональному рівні важливими завданнями є побудова ефективних комунікацій з представниками бізнес-середовища, спрощення та оптимізація регуляторної діяльності, покращення бізнес-клімату та розроблення механізмів стимулювання інвестицій у розвиток транспортно-логістичних систем, особливо на депресивних територіях. Перспективи подальших досліджень. Економічне обґрунтування інвестиційного забезпечення розвитку регіональних транспортно-логістичних систем.

Біографія автора

Анатолій Анатолійович Носар, Міжнародний університет бізнесу і права

здобувач

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23

Як цитувати

Носар, А. А. (2021). Організаційно-функціональна модель інноваційної трансформації регіональних транспортно-логістичних систем. Економічні горизонти, (2(13), 72–82. https://doi.org/10.31499/2616-5236.2(13).2020.239207