Розробка нових підходів до діагностики інформаційної прозорості регіонального ринку
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3-4(18).2021.247305Ключові слова:
територіальний маркетинг, імідж регіону, трансакційні витрати, інвестиції, транспарентність, ринок нерухомостіАнотація
Мета дослідження полягає в розробці методичного підходу діагностики інформаційної прозорості регіональних ринків на основі аналізу динаміки трансакційних витрат його учасників.
Методологія. Для досягнення поставленої мети використано методи логічного узагальнення, діалектичний, системно-структурний методи, методи аналізу, синтезу та групування, регресивний аналіз.
Результати. Доведено, що на рівень і структуру трансакційних витрат впливають особливості функціонування конкретного ринку, тому апробація підходу відбувалася в умовах регіонального ринку нерухомості. Висунуто та доведено гіпотезу про наявність лінійної залежності між отриманим прибутком суб’єктами ринку, які перебувають за межами регіону, і зовнішніми інвестиціями в даний ринок. Увага акцентована на наявність значної кількості інвестиційних ризиків, пов’язаних з інформаційною ентропією. Обґрунтовано, що це спонукає ринкових агентів постійно проводити ґрунтовний пошук, структурування і аналіз будь-якої інформації, що, в кінцевому рахунку, веде до відчутного зростання трансакційних витрат. На основі цього висунуто припущення про те, що зниження трансакційних витрат сприятиме зростанню зовнішніх інвестицій в розвиток ринку. Для його підтвердження розроблено регресійну модель, що дозволила встановити, що зниження середніх трансакційних витрат однієї угоди в поточному році призведе до збільшення зовнішніх інвестицій на 1 операцію в наступному році. При цьому істотне значення відіграють інтеграційні процеси, що виражається в збільшенні прибутку зовнішніх суб’єктів регіонального ринку і, як наслідок, в зростанні зовнішніх інвестицій в регіон.
Практичне значення. Запропонований підхід дозволяє в чисельному вимірі дати оцінку інформаційної прозорості конкретного регіонального ринку. Він сприяє розширенню методичного інструментарію територіального маркетингу. У практичному аспекті сприятиме прийняттю і реалізації адекватних управлінських рішень, спрямованих на поліпшення інвестиційного клімату, а отже, формування позитивного іміджу регіону.
Перспективи подальших досліджень. Як перспективний напрям подальших досліджень запропоновано розробку методики формування індексу інформаційної прозорості, ґрунтуючись на аналізі динаміки трансакційних витрат і їх впливу на зовнішні інвестиції.
Посилання
State Statistics Service of Ukraine. Main Department of Statistics in Dnipropetrovsk region. (2019). Statistical report “Real estate market of Dnipropetrovsk region”, responsible for the issue of V.V. Kaskiv, 19 p.
State Statistics Service of Ukraine. Main Department of Statistics in Zaporozhye region. (2019). Statistical report “Real estate market of Zaporozhye region”, responsible for the issue of AG Ivanko, 23 p.
Udaltsov, V.E., Tikhonova, N.M. (2013), “Revealing the impact of information transparency on capital costs and performance of Russian public companies”, Corporate finance. no. 1 (25). pp. 5-16.
Agozie, D.Q., Kaya T. (2021), “Discerning the effect privacy information transparency on privacy fatigue in e-government”, Government Information Quarterly, vol. 101601. DOI: https://doi.org/10.1016/j.giq.2021.101601.
Bulyga, R.P., Safonova, I.V. (2019), “Information Transparency: Approaches to Evaluation, Key Features, Trends”, Accounting. Analysis. Auditing. no 6(6), pp. 6-23. DOI: https://doi.org/10.26794/2408-9303-2019-6-6-6-23
Carvalho de Alencar, R., Lopes, A.B. (2010), “Disclosure and cost of equity capital in emerging markets: The Brazilian case”, The International Journal of Accounting. no 45. P. 443-464.
Coase, R. (1937). “The Nature of the Firm”, Economica. Vol.4. P. 336-405
Deng, M., Zhang, A. (2020), “Effect of Transaction Rules on Enterprise Transaction Costs Based on Williamson Transaction Cost Theory in Nanhai, China” Sustainability vol. 12, no. 3:1129. DOI: https://doi.org/10.3390/su12031129
Fam, Chung & Blokhina, Tatiana. (2019), “Increasing information transparency of enterprises' activities as a condition for the development of the securities market in Vietnam”, Journal of International Economic Affairs, vol. 9, issue 2531. DOI: https://doi.org/10.18334/eo.9.4.41373
Granados, N., Gupta, A., & Kauffman, R. J. (2010), “Information transparency in business-to-consumer markets: Concepts, framework, and research”, Information Systems Research, vol. 21(2), pp. 207-226. DOI: https://doi.org/10.1287/isre.1090.0249
Okoye, B.C., Abass, A., Bachwenkizi, B., Asumugha, G., Alenkhe, B., Ranaivoson, R., Randrianarivelo, R., Rabemanantsoa, N. & Ralimanana I. (2016), Effect of transaction costs on market participation among smallholder cassava farmers in Central Madagascar, Cogent Economics & Finance, vol. 4:1, DOI: https://doi.org/10.1080/23322039.2016.1143597
Turnes, P.B. and Ernst, R. (2015), “A framework for transparency in international trade”, Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, vol. 21, issue 1, pp. 1-8, DOI: https://doi.org/10.1016/j.iedee.2014.01.001.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.