Маркетингові інструменти забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів туристичного підприємництва дистенацій

Автор(и)

  • О.Г. Чирва Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-0601-0624
  • І.М. Поворозюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-2575-5114
  • Н. М. Малярчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-5284-1376

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3-4(18).2021.253014

Ключові слова:

територіальні громади, туризм, маркетингові інструменти, суб’єкти туристичного підприємництва, конкурентоспроможність, дистенації

Анотація

Анотація. Мета дослідження. Мета дослідження полягає у розробці методологічних засад щодо прийняття публічно-управлінських рішень, зокрема досліджено маркетингові інструменти забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів туристичного підприємництва дистенацій, що позитивно позначитися на суб’єктах туристичного підприємництва. Методологія. У статті застосовувались методи наукового дослідження: індукції, дедукції, об’єктивності, системний, узагальнення, які дозволили викласти й обґрунтувати основні результати. Результати. В умовах сьогодення гостро стає потреба у збереженні туристичних об’єктів й соціально-економічного розвитку окремих регіонів і підвищення конкурентоспроможності туристичного підприємництва територіальних громад, що потребує посилення заходів із застосування маркетингових інструментів. Одним із маркетингових інструментів розвитку суб’єктів туристичного підприємництва територіальних громад та забезпечення їх конкурентоспроможності є туристична картка. У статті розглянуто розроблення туристична карти, яка дозволить підвищити атрактивність туристичної дестинації, збільшити туристичний потік індивідуальних туристів (які лишають більше грошей, ніж організовані групи з короткочасним перебуванням), а отже, і доходів від туризму в галузях гостинності – готельному господарстві, громадському харчуванні і в роздрібній торгівлі. Як показує іноземний досвід, використання карток турпродукту не тільки вигідно туристам, а й формує у них уявлення про різноманітність пам'яток і атракціонів в дестинації. Очевидно, що турист не в змозі за один раз відвідати усі цікаві місця, однак, він отримає уявлення про нереалізовані перспективи відпочинку, до яких можна повернутися в наступні сезони. Таким чином, карт-система впливає на формування нових мотивів повторного відвідування громади.

Практичне значення дослідження полягає у прикладному характері запропонованої програми, яка дозволить створити конкурентоспроможній туристичний продукт, що здатного максимально задовольнити туристичні потреби населення громади, забезпечити на цій основі комплексний розвиток громади за умови збереження екологічної рівноваги та історико-культурної спадщини. Оптимізація використання туристичних ресурсів дозволить подальше формування туристичного продукту, що забезпечить зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів та сприятиме соціально-економічному розвитку громади. Перспективи подальших досліджень.

Біографії авторів

О.Г. Чирва , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

професор кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом

І.М. Поворозюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

к.е.н., доцент кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

Н. М. Малярчук , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

к.е.н., викладач кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом

Посилання

Anisimova S. V., Anisimov S. V. (2019) Ekosystemni posluhy yak pidstava dlya rozvytku rekreatsiynoyi diyalnosti [Ecosystem services as a basis for the development of recreational activities]. Visnyk KHNADU. Vyp. 85, p. 124-131.

Ekosistemy i blagosostoyaniye cheloveka. Sintez [Ecosystems and human well-being. Synthesis] / Doklad mezhdunarodnoy programmy “Otsenka ekosistem na poroge tysyacheletiya”, available at : https://www.millenniumassessment.org/documents/document.791.aspx.pdf

Horbyk V. M. (2018) Metodolohichni zasady derzhavnoho rehulyuvannya ekoloho-ekonomichnoyi diyalnosti v rehionakh [Methodological principles of state regulation of ecological and economic activity in the regions]. Publichne administruvannya: teoriya ta praktyka. Vyp. 2(20), p. 1-13.

Kontseptsiya Zahalnoderzhavnoyi prohramy zberezhennya bioriznomanittya na 2005-2025 roky [Concept of the National Biodiversity Conservation Program for 2005-2025] : rozporyadzhennya Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 22.09.2004 r. № 675-r, available at : https://www.kmu.gov.ua/npas/9110364

Mishenin Ye. V., Dehtyar N. V. (2015) Ekonomika ekosystemnykh posluh: teoretyko-metodolohichni osnovy [Economics of ecosystem services: theoretical and methodological foundations]. Marketynh i menedzhment innovatsiy, № 2, p. 243-257.

Pro Osnovni zasady (stratehiyu) derzhavnoyi ekolohichnoyi polityky Ukrayiny na period do 2030 roku [On the Basic Principles (Strategy) of the State Environmental Policy of Ukraine for the period up to 2030] : Zakon Ukrayiny vid 28.02.2019 r. № 2697-VIII, available at : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2697-19#Text

Prylipko S. M. (2019) Rozvytok obsluhovuyuchoyi kooperatsiyi silskykh terytoriy: teoriya ta praktyka [Development of service cooperation of rural areas: theory and practice] : monohrafiya. Kyiv : Avhust Treyd. 372 s.

Shpyljova Yu. B., Nosulich T. M. (2016) Ekosystemni posluhy v systemi stymulyuvannya staloho rozvytku terytoriy. Ekonomika pryrodokorystuvannya i okhorony dovkillya, p. 228-236, available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/epod_2016_2016_30

Soloviy I. P. (2009) Porivnyalna otsinka posluh lisovykh ekosystem u riznykh rehionakh Ukrayiny [Comparative assessment of forest ecosystem services in different regions of Ukraine]. Naukovyy visnyk NLTU Ukrayiny. Vyp. 19.6, p. 79-85.

Tsili staloho rozvytku [Sustainable Development Goals], available at : https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/sustainable-development-goals.html

Vasylyuk O., Ilminska L. (2020) Ekosystemni posluhy. Ohlyad [Ecosystem services. Review] / BF “Fond zakhystu bioriznomanittya Ukrayiny” v ramkakh prohramy inventaryzatsiyi bioriznomanittya Rzhyshchivskoyi miskoyi ob’yednanoyi terytorialnoyi hromady, 84 s.

Veklych O. O. (2017), Sutnist i zmist kontseptu “ekosystemnyy pidkhid” v ekonomichniy nautsi. Ekonomika Ukrayiny [The essence and content of the concept of “ecosystem approach” in economics], № 12(673), p. 52-67.

Yakymchuk O. F. (2019) Derzhavna polityka v umovakh klimatychnykh zmin: otsinka ekosystemnykh posluh zadlya zbalansovanoho rozvytku terytoriy [State policy in the conditions of climate change: estimation of ecosystem services for the balanced development of territories]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, № 4, p. 145-151.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Чирва , О., Поворозюк, І., & Малярчук , Н. М. (2021). Маркетингові інструменти забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів туристичного підприємництва дистенацій . Економічні горизонти, (3-4(18), 97–110. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3-4(18).2021.253014