Сутність та значення ключових та професійних компетентностей персоналу туристичних підприємств

Автор(и)

  • Наталія Володимирівна Барвінок Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-6661-4780
  • Максим Володимирович Барвінок Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-1761-3199

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3-4(18).2021.255748

Ключові слова:

персонал, ключові компетентності, професійна компетентність, кваліфікація персоналу, туристичне підприємство

Анотація

Анотація. Мета дослідження. Мета дослідження полягає у розкритті сутності та значення, взаємозв’язків та взаємозалежностей ключових і професійних компетентностей персоналу туристичних підприємств відповідно до сучасних вимог туристичної індустрії. Методологія дослідження. У процесі дослідження використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання, які дозволили комплексно підійти до вирішення поставленої мети та завдань. Для досягнення мети було використано діалектичний метод пізнання з метою вивчення і деталізації об’єкта вивчення та логічного узагальнення з метою систематизації основних принципів та понять. Для порівняння та співставлення ключових та професійних компетентностей необхідних фахівцям у сфері туризму для професійної діяльності було використано методи аналізу, синтезу та порівняння. Для наочного представлення матеріалів та схематичного зображення теоретичних та практичних результатів дослідження було використано графічний метод. Для теоретичного узагальнення результатів дослідження та формування висновків використано системно-структурний метод. Теоретичну базу дослідження складають наукові роботи вітчизняних і зарубіжних вчених щодо управління в сфері туризму, офіційні статистичні дані, результати власних наукових досліджень. Результати. Якість обслуговування на туристичному підприємстві залежить від професійної компетентності персоналу. Це доводить, що професійна компетентність є своєрідним вимірювачем рівня професіоналізму персоналу туристичного підприємства. Чим більшим набором сформованих ключових та професійних компетентностей у сфері туризму буде володіти персонал туристичного підприємства, чим краще будуть сформовані взаємозв’язки між ключовими компетентностями для навчання протягом життя та професійними компетентностями, тим персонал буде більш здатним для розвитку та навчання вже на місці працевлаштування. Тому у статті розглянуто взаємозв’язки між даними компетентностями, які є важливими для підвищення кваліфікації персоналу туристичного підприємства, а це в свою чергу, є важливою складовою для підвищення конкурентоспроможності туристичного підприємства. Практичне значення дослідження полягає у прослідковуванні взаємозв’язків між сформованими ключовими компетентностями для навчання протягом життя та професійними компетентностями фахівців у сфері туризму для найвигіднішого співставлення та використання цих компетентностей під час діяльності туристичного підприємства.

Біографії авторів

Наталія Володимирівна Барвінок, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

Максим Володимирович Барвінок, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

старший викладач кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом

Посилання

Klimova, A. M. (2020). Profesiina kompetentnist personalu yak skladova uspikhu turystychnoho pidpryiemstva. [Professional competence of the staff as a component of the success of the tourist enterprise]. Ahrosvit, issue 11, 115-120. Doi: 10.32702/2306-6792.2020.11.115 [in Ukrainian].

UNWTO, available at: https://www.unwto.org/ .

Shapoval, V.M., Herasymenko, T.V., Bieloborodova, M.V. (2018). Formuvannia natsionalnoi turystychnoi systemy Ukrainy. [Formation and development of competition in a market economy (on the example of the tourism industry of Ukraine)]. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualʹnoyi vlasnosti, vol. 18, 43-51. Doi: 10.31498/2225-6407.18.2018.180061 [in Ukrainian].

Parlagutan, S. (2021). Competency-based education: a multi-variable study of tourism vocational high school graduates. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 21:1, 72-90. Doi: 10.1080/15313220.2020.1820427.

Bratianu, C., Hadad, S., Bejinaru, R. (2020). Paradigm Shift in Business Education: A Competence-Based Approach. Sustainability. Doi: 12.1348.10.3390/su12041348.313220.2020.1820427.

Walmsley, A., Koens, K. and Milano, C. (2021). Overtourism and employment outcomes for the tourism worker: impacts to labour markets. Tourism Review, Doi: 10.1108/TR-07-2020-0343.

Bustreo, M., Micheletto, V., Quaratino, L. Fiorentino, D. (2018). The impact of successful cross-competencies on a career in tourism in Italy: the meeting point between the students’ perceptions and the requirements for professionals. Journal of Teaching in Travel & Tourism, vol. 18:3, 179-201. Doi: 10.1080/15313220.2018.1460652.

Bondar, N. (2013). Perelik ta zmist kliuchovykh kompetentsii maibutnikh menedzheriv u sferi turyzmu. [List and content of key competencies of future managers in the field of tourism]. Socio-political and humanitarian dimensions of European integration of Ukraine: proceedings of scientific-practical conference. Vinnytsia: Center for preparation of scientific and educational publications of VTEI KNTEU. Ch. 2. 119–125. [in Ukrainian].

Zamyatina, N.V. (2017). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho menedzhera turystychnoi haluzi v protsesi navchannia. Formation of professional competence of the future manager of the tourist industry in the process of training]. Problemy osvity, issue I-II (65-66). 453-463. [in Ukrainian].

Peleshko, L.V. (2016). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti spetsialista z upravlinnia. [Formation of professional competence of a management specialist]. Psykholoho-pedahohichni nauky, 3. 97-102. [in Ukrainian].

Bihdan, M.H., Karlyk, Yu.Yu. (2012). Priama zalezhnist yakosti turystychnykh posluh vid efektyvnoho upravlinnia. [Direct dependence of the quality of tourist services on effective management]. Menedzhment, marketynh ta upravlinnia personalom. Visnyk KrNU Mykhaila Ostrohradskoho, issue 3 (74), 178-182. [in Ukrainian].

Slovnyk ukrainskoi movy (1973): v 11 t. Kyiv: Naukova dumka. T.4. URL: http://sum.in.ua/s/kompetentnyj. [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556–VII. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/1556–18. [in Ukrainian].

ANNEX to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning, available at: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/annex-recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf.

Peleshko, L.V. (2016). Formuvannia profesichinoi kompetentnosti fakhivtsia z menedzhmentu. [Formation of professional competence of a management specialist]. Psykholoho-pedahohichni nauky, 3, 97-102. [in Ukrainian].

Ramzani, E.V. (2014). Sutnist poniattia psykholohichnoi kompetentnosti. [The essence of the concept of psychological competence]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 2 (61), 158-164. [in Ukrainian].

Yatsenko, O.M. (2016). Liderski yakosti v strukturi skladovykh kompetentnostei menedzheriv. [Leadership qualities in the structure of components of managers’ competencies]. Molodyi vchenyi, 6 (33), 496-501. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Барвінок, Н. В., & Барвінок, М. В. (2021). Сутність та значення ключових та професійних компетентностей персоналу туристичних підприємств . Економічні горизонти, (3-4(18), 111–123. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3-4(18).2021.255748