СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНИХ І РЕСТОРАННИХ ПІДПРИЄМТВ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ РИНКОВОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

  • А.Г. Благополучна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5897-0120
  • І.М. Кирилюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9814-195X
  • Н.О. Ляховська Уманський національний університет садівництва, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(19).2022.259401

Ключові слова:

Стратегія розвитку, готельно-ресторанні підприємства, умови невизначеності ринкового середовища

Анотація

В сучасних реаліях готельні підприємства здійснюють свою діяльність в умовах невизначеності, яка пов´язана із швидкими змінами ринкового середовища. Для того, аби підприємства готельного бізнесу мали можливість вижити та реалізовувати свої послуги в довгостроковій перспективі необхідне ефективне здійснення процесу стратегічного управління. Правильно обрана стратегія розвитку дозволить готельним підприємствам визначити пріорітетність тих чи інших послуг, які будуть надаватися за певних конкретних ситуацій.

Стратегічний розвиток готельних і ресторанних підприємств в умовах невизначеності наразі є актуальним питанням, адже попри схожість загальних підходів кожне підприємство створює унікальні комбінації базових та функціональних стратегій.

Враховуючи кризові умови національної економіки та суспільно-політичні проблеми, які склалися на сьогодні, необхідно сформулювати власну стратегію розвитку, яка буде враховувати закономірності розвитку ринкової економіки,  вплив зовнішніх і внутрішніх факторів ринкового середовища та ефективно працюватиме на зменшення ризиків.

Ринок готельно-ресторанних послуг не є однорідним і достатньо вивченим, піддається змінам в кризових умовах розвитку економіки, що актуалізує використання інструментарію маркетингу для досягнення ефективності діяльності виробників готельно-ресторанних послуг в умовах нестійкого ринкового середовища. Вихідним моментом у визначенні та використанні сучасної концепції маркетингу є ідея людських потреб і потреб (фізичні потреби і потреби в їжі, одязі, теплі, безпеки; соціальні потреби і потреби в знаннях і самовираженні). Потреби людей безмежні, а ось ресурси для їх задоволення обмежені. Тому споживач буде вибирати ті послуги, які доставляють йому найбільше задоволення в рамках його можливостей

Біографії авторів

А.Г. Благополучна , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач

І.М. Кирилюк , Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доцент

Н.О. Ляховська , Уманський національний університет садівництва

викладач

Посилання

Balatska, N.Iu. (2020). Restorannyi biznes v umovakh pandemii koronavirusu: problemy ta napriamy transformatsii modelei rozvytku [Restaurant business in the condition of the coronavirus pandemic: problems and directions of transformation of development models]. Infrastruktura rynku –Market Infrastructure, (42), 117-122.

Kasim, A., Ekinci, Y., Altinay, L., & Hussain, K. (2018). Impact of market orientation, organizational learning and market conditions on small and medium-size hospitality enterprises. Journal of Hospitality Marketing & Management, 27(7), 855-875.

Köseoglu, M. A., Topaloglu, C., Parnell, J. A., & Lester, D. L. (2013). Linkages among business strategy, uncertainty and performance in the hospitality industry: Evidence from an emerging economy. International Journal of Hospitality Management, 34, 81-91.

Wang, C. H., Chen, K. Y., & Chen, S. C. (2012). Total quality management, market orientation and hotel performance: The moderating effects of external environmental factors. International journal of hospitality management, 31(1), 119-129.

Kuo, F. I., Fang, W. T., & LePage, B. A. (2022). Proactive environmental strategies in the hotel industry: eco-innovation, green competitive advantage, and green core competence. Journal of Sustainable Tourism, 30(6), 1240-1261.

Chathoth, P. K., & Olsen, M. D. (2003). Strategic alliances: a hospitality industry perspective. International Journal of Hospitality Management, 22(4), 419-434.

Jogaratnam, G. (2002). Entrepreneurial orientation and environmental hostility: an assessment of small, independent restaurant businesses. Journal of Hospitality & Tourism Research, 26(3), 258-277.

Harrington, R. J., & Ottenbacher, M. C. (2011). Strategic management: An analysis of its representation and focus in recent hospitality research. International Journal of Contemporary Hospitality Management.

Darvishmotevali, M., Altinay, L., & Köseoglu, M. A. (2020). The link between environmental uncertainty, organizational agility, and organizational creativity in the hotel industry. International journal of hospitality management, 87, 102499.

Kholodnytska, A.V. (2018). Aktualni tendentsii rozvytku kreatyvnykh industrii v Ukraini v umovakh hlobalizatsii [Current trends of creative industries development in ukraine in the conditions of globalization]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, (14), 151-158.

Rimmington, M., Williams, C., & Morrison, A. (2009). Entrepreneurship in the hospitality, tourism and leisure industries. Routledge.

Ukraini za rik karantynnykh obmezhen zakrylosia 4 tysiachi restoraniv ta bariv [In Ukraine,4,000 restaurants and bars were closed during the year of quarantine restrictions].https://hmarochos.kiev.ua/2021/03/30/v-ukrayini-za-rik-karantynnyh-obmezhen-zakrylosya-4-tysyachi-restoraniv-ta-bariv.

Doslidzhennia ta analityka – European Business Association [Research and analytics – European Business Association]. (n.d.). https://eba.com.ua/research/doslidzhennya-ta-analityka.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-31

Як цитувати

Благополучна , А., Кирилюк , І., & Ляховська , Н. (2022). СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНИХ І РЕСТОРАННИХ ПІДПРИЄМТВ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ РИНКОВОГО СЕРЕДОВИЩА. Економічні горизонти, (1(19), 39–46. https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(19).2022.259401