SMM І МАРКЕТИНГ ПІД ЧАС ВІЙНИ

Автор(и)

  • Світлана М. Подзігун Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-3012-1842
  • Наталія О. Пачева Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-9932-5021

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(22).2022.267016

Ключові слова:

SMM, маркетинг, маркетингові інструменти, контент, брендинг, цифровий маркетинг

Анотація

Війна в Україні завдала нищівного удару по економіці країни, і звісно, маркетинг також змінив своє звичне життя. Актуальність теми зумовлена тим, що маркетинг здатний бути ефективним інструментом відновлення та розвитку бізнесу в Україні. SMM і маркетинг під час війни практично не досліджувався в наукових колах і є новою проблематикою та актуальністю в бізнес-колах. Метою статті є вивчення досвіду провідних країн світу під час кризи щодо можливих шляхів адаптації маркетингу та SMM для відновлення бізнесу в Україні та сформувати рекомендації щодо вдосконалення інструментів маркетингу. Досліджено деякі сфери бізнесу та зазначено, що галузеві збитки загалом по Україні наразі досить складно, оскільки бойові дії ще тривають, а ситуація на окремих територіях непередбачувана. Розглянуто вивчення досвіду провідних країн світу під час кризи щодо можливих шляхів адаптації маркетингу та SMM для відновлення бізнесу в Україні.

Визначено, що брендам потрібно намагатися завжди бути в курсі поточної воєнної, економічної, політичної ситуації, щоб бути готовими у разі необхідності змінити бізнес-вектор з власними маркетинговими підходами до своїх цільових і потенційних споживачів.

Біографії авторів

Світлана М. Подзігун, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

завідувач кафедри, кандидат економічних наук, доцент

Наталія О. Пачева, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат економічних наук, доцент

 

Посилання

Marketynh pid chas kryzy: rizaty chy ni. URL: Laba https://l-a-b-a.com/uk/blog/3072-marketing-v-krizis-rezat-ili-net (data zvernennia: 23.10.2022).

Amons S. E., Krasniak O. P. Marketynhovi doslidzhennia rynku i yoho strukturnykh elementiv: teoretychnyi aspekt. Efektyvna ekonomika. 2020. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7926 (data zvernennia: 20.10.2022) DOI: 10.32702/2307-2105-2020.5.106

Korostova I. Stan ta perspektyvy marketynhu pid chas viiny. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka. 2022. (02). S. 52-55. https://doi.org/10.32782/dees.2-9

Podzihun S. M., Harmatiuk O. V. Brendynh yak instrument pidvyshchennia konkurentospromozhnosti farmatsevtychnykh pidpryiemstv. Pidpryiemnytstvo i torhivlia. 2021. (31). S.33-37. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2021-31-05

Filipp Kotler. Marketynh 4.0. Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho. 2019. S. 224.

Vovchanska O., Ivanova L. Osoblyvosti realizatsii instrumentiv marketynhu v umovakh voiennoho stanu. Ekonomika ta suspilstvo. 2022. (38). URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1293/1247 (data zvernennia: 23.10.2022).

Things Marketing Leaders Must Do in the Wake of the Russian Invasion of Ukraine.URL:https://www.gartner.comen/articles/5-things-marketing-leaders-must-do-in-the-ake-of-the-russia-ukraine-war-1 (data zvernennia: 20.11.2022).

trendiv marketynhu, yaki ydut do nas zi SShA. URL: https://l-a-b-a.com/uk/blog/3209-6-marketing-trendov-kotorye-idut-k-nam-iz-ssha (data zvernennia: 23.10.2022).

Ofitsiinyi sait «Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy». URL: http://www.ukrstat.gov.ua (data zvernennia: 12.11.2022).

Pacheva N.O., Podzihun S.M. Orhanizatsiia marketynhovoho menedzhmentu v systemi upravlinnia pidpryiemstvom. Ekonomika ta suspilstvo. 2022. № 38. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1279 DOI: 10.32782/2524-0072/2022-38-21

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-13

Як цитувати

Подзігун, С. М., & Пачева, Н. О. (2022). SMM І МАРКЕТИНГ ПІД ЧАС ВІЙНИ. Економічні горизонти, (4(22), 25–33. https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(22).2022.267016