АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ГЕНДЕРНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Медіна Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0003-2323-7513

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(26).2023.293236

Ключові слова:

гендерний менеджмент, гендерна сегрегація, заклад вищої освіти, гендерний паритет, університет, рівні права, гендерна статистика, індекс гендерного паритету

Анотація

У статті висвітлено напрями гендерного менеджменту у закладах вищої освіти, що охоплює рівний доступ до освіти жінок і чоловіків, розвиток лідерських якостей, представленість жінок на керівних посадах. За допомогою аналізу документів, гендерної статистики визначені актуальні проблеми гендерного підходу до управлінських процесів в університетах. Найбільшою проблемою визначена гендерна сегрегація, проявом якої є низька представленість жінок на вищих адміністративних посадах. Стаття містить стратегії забезпечення гендерної рівності в університетах.

Біографія автора

Тетяна Медіна, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

кандидат соціологічних наук, доцент, кафедра філософії та культурології

Посилання

Stratehichnyi plan rozvytku Chernivetskoho natsionalnoho universytetu imeni Yuriia Fedkovycha na 2019-2026 roky. (2019). URL: https://www.chnu.edu.ua/media/vttnguul/stratehichnyi-plan-rozvytku-na-2019- 2026.pdf

Kontseptsiia humanitarnoi diialnosti Chernivetskoho natsionalnoho universytetu imeni Yuriia Fedkovycha na 2023-2027 rr, (2023). URL: https://www.chnu.edu.ua/media/oljpohz0/kontseptsiia-humanitarnoi-diialnosti-2023-2027.pdf

Kontseptsiia rozvytku Chernivetskoho natsionalnoho universytetu imeni Yuriia Fedkovycha na 2023-2026 roky, (2023). URL: https://www.chnu.edu.ua/media/fwmjte4r/kontseptsiia-rozvytku- universytetu_2023-2026.pdf

Polozhennia pro zasady bezkonfliktnykh komunikatsii ta vrehuliuvannia sporiv uchasnykiv osvitnoho protsesu u Chernivetskomu natsionalnomu universyteti imeni Yuriia Fedkovycha. (2020). URL: http://surl.li/hilbh

Plan hendernoi rivnosti Chernivetskoho natsionalnoho universytetu imeni Yuriia Fedkovycha. (2023). URL: https://www.chnu.edu.ua/media/erajpzhw/plan-hendernoi-rivnosti.pdf

Etychnyi kodeks Chernivetskoho natsionalnoho universytetu imeni Yuriia Fedkovycha. (2019). URL: https://www.chnu.edu.ua/media/xe1lulcg/etychnyi-kodeks-chernivetskoho-natsionalnoho-universytetu.pdf

Zvity rektora pro diialnist kolektyvu Chernivetskoho natsionalnoho universytetu imeni Yuriia Fedkovycha za 2017-2022 roky. (2017). URL: https://www.chnu.edu.ua/universytet/publichna-informatsiia/zvity-pro- diialnist/

Rezultaty reitynhovoho otsiniuvannia naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv universytetu za rezultatamy diialnosti u 2020-2022 r.r. (2022). URL: https://www.chnu.edu.ua/nauka/naukovi-informatsiini-resursy/reitynhy-ta-zvitnist/vnutrishnouniversytetski-reitynhy/reitynh-naukovykh-ta-naukovo-pedahohichnykh-kadriv-za-vydamy-diialnosti/

Vasenko, V. (2019). Pryntsypy menedzhmentu ta yikh vplyv na formuvannia poniatiinoho aparatu. Vcheni zapysky universytetu «KROK», 1 (53), 97-104.

Vykhor, S. (2020). Zakonodavche zabezpechennia gendernoi rivnosti v osvitnomu prostori Ukrainy. Suchasni stratehii gendernoi osvity v umovakh yevrointehratsii (s. 10-13). Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni V. Hnatiuka. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/17085

Delilova T., Tokar I. (2016). Suchasni realii vprovadzhennia gendernoho pidkhodu v systemi vyshchoi osvity Ukrainy. Nauka i osvita, 1, 107-114.

Zakharchyn, H. M., Mykhantsiu, H. M. (2019). Henderna polityka u stratehii upravlinnia personalom. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu : seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 23(1), 87-91.

Marmaza, O. (2019). Innovatsii v menedzhmenti osvity. Kharkiv : Osnova.

Osnovy stratehichnoho menedzhmentu v osviti: navch. posib. (2009). Melitopol: MMD.

Pampukha, L. O. (2009). Henderni aspekty efektyvnoho menedzhmentu. Visnyk natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut». Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika, 1 (25), 95-99. https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/11171/1/18.pdf

Realizatsiia gendernoi polityky v upravlinni osvitoiu : navchalno-metodychnyi posibnyk (2011). Zaporizhzhia: Drukarskyi svit.

Sokolova, E. T. (2020). Hendernyi pidkhid do upravlinnia zakladamy vyshchoi osvity Ukrainy. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Derzhavne upravlinnia. (2016). S. 171-175.

Trubitsyna, O., Demchenko, V. (2020). Menedzhment zakladiv vyshchoi osvity: zastosuvannia innovatsii. Social Work and Education, 7 (3), 383-393. DOI: 10.25128/2520- 6230.20.3.12.

Chernivetskyi natsionalnyi universytet imeni Yuriia Fedkovycha: ofitsiinyi sait. https://www.chnu.edu.ua/

Upravlinnia navchalnym zakladom : Pidruchnyk dlia mahistrantiv pedahohichnykh universytetiv (2012). Donetsk : LANDON-KhKhI.

Bagilhole, B. & White, K. (2008). Towards a gendered skills analysis of senior management positions in UK and Australian Universities, Tertiary Education and Management, 14 (1), 1-12.

Connor, P. (2011). Where Do Women Fit in University Senior Management? An Analytical Typology of Cross-National Organisational Cultures. In: Bagilhole, B., White, K. (eds) Gender, Power and Management. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1057/9780230305953_8

Deem, R., Hilliard, S. & Reed, M. (2008) Knowledge, Higher Education and the New Managerialism. Oxford: Oxford University Press.

Medina, T. (2021). Women in stem: the picture of ukrainian universities against the world background. Studies in Comparative Education, 1, 17-25. https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2021.243101

Sinclair, A. (1998). Doing Leadership Differently (Parkville: Melbourne University Press).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-18

Як цитувати

Медіна, Т. (2023). АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ГЕНДЕРНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Економічні горизонти, (4(26), 135–144. https://doi.org/10.31499/2616-5236.4(26).2023.293236