ЛІДЕРСТВО ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ СТИЛЬ УПРАВЛІННЯ МЕНЕДЖЕРА ОСВІТНЬОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Олександр Богашко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2665-6772
  • Ірина Богашко Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Ukraine https://orcid.org/0009-0004-9325-4970

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(27).2024.298794

Ключові слова:

освітні організації, менеджери освітніх організацій, лідерство, концепція лідерства, класифікація лідерства, менеджмент організацій, влада, переконання

Анотація

У статті описано лідерство як інноваційний стиль управління менеджера освітньої організації. Проведено аналіз наукових підходів до визначення сутності феномену лідерства; досліджено сучасні концепції лідерства. Теоретично обґрунтовано та розширено загальновідомі відмінності між лідерством і менеджментом, зокрема в освітній організації. Дослідження показують, що лідерство може привести до покращення якості освітнього процесу. Розвиток лідерства в освітній організації є важливим фактором успіху та забезпечення конкурентоспроможності на ринку освіти

Біографії авторів

Олександр Богашко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом

Ірина Богашко, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

здобувачка вищої освіти кафедри англійської філології

Посилання

Bohashko, O. L. (2020). The «Knowledge Triangle» is a modern concept for managing the development of education, science and innovation. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 1-2 April 2020, Seville, Spain, 5964–5971. URL : https://ibima.org/accepted-paper/the-knowledge-triangle-is-a-modern-concept-for-managing-the-development-of-education-science-and-innovation/ [in English].

Kennie, T. (2016). Academic leadership: dimentions, dysfunctions and dynamics. International Scientific Journal of Universities and Leadership, Volume 2. URL : https://ul-journal.org/index.php/journal/article/view/19 [in English].

Klochko, A. O. (2022). Rol liderstva v osvitnikh orhanizatsiiakh v umovakh orhanizatsiinykh zmin [The role of leadership in educational organizations in the conditions of organizational changes]. Dnipro Scientific Journal of Public Administration, Psychology, Law, Volume 6, 120–125. DOI : https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.6.19 [in Ukrainian].

Liutyi, M. (2019). Uiavlennia uchasnykiv osvitnoho protsesu zakladu vyshchoi osvity pro pokaznyky liderskoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha [Perceptions of the participants of the education process of higher education institution about leadership competence indicators of the future lecturer]. Theory and Practice of Social Systems Management, Volume 3, 85–97. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2019_3_9 [in Ukrainian].

Mintzberg, H. (1990). The Manager’s Job: Folklore and Fact. Harvard Business Review, Volume 3. URL : https://hbr.org/1990/03/the-managers-job-folklore-and-fact [in English].

Northouse, P. G. (2016). Leadership: Theory and Practice. 7 th edition: Western Michigan University, 520 p. [in English].

Stogdill, R. (1974). Handbook of leadership: a survey of theory and research. N. Y. : Macmillan, 800 p. [in English].

Toffler, A. (1991). Knowledge, Wealth and Violence At the Edge of the 21st Century. N. Y. : Bantam, 585 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

Богашко, О., & Богашко, І. (2024). ЛІДЕРСТВО ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ СТИЛЬ УПРАВЛІННЯ МЕНЕДЖЕРА ОСВІТНЬОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ. Економічні горизонти, (1(27), 87–99. https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(27).2024.298794