ЗНАЧЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Барвінок Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-6661-4780
  • Максим Барвінок Управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради, Україна https://orcid.org/0000-0003-1761-3199

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(27).2024.321107

Ключові слова:

індустрія гостинності, туризм, готельно-ресторанний бізнес, цифрові технології, цифрові системи, цифрові інструменти, інклюзивне середовище, безбар’єрність

Анотація

У статті йдеться про значення цифрових технологій у створенні інклюзивного середовища в індустрії гостинності. Розглянуто інноваційні рішення, такі як мобільні додатки, AR, VR, голосові асистенти та роботизовані пристрої, що сприяють доступності та підвищенню якості обслуговування для осіб із обмеженими можливостями. Наголошено на важливості універсального дизайну, адаптивних платформ і цифрових симуляцій у створенні безбар’єрного середовища. 

Зазначено, що впровадження інклюзивних технологій покращує туристичний досвід, забезпечує соціальну відповідальність бізнесу та сприяє сталому розвитку галузі в Україні та світі.

Біографії авторів

Наталія Барвінок, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

Максим Барвінок, Управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради

консультан центру професійного розвитку педагогічних працівників

Посилання

Ivanova, O., & Senʹkiv, M. (2019). Dostupnyi turyzm dlia vsikh u Yevropeiskomu Soiuzi. Visnyk Kyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, 1(74), 66–74. https://doi.org/10.17721/1728-2721.2019.74.12 [in Ukrainian]

Barna, M., & Tuchkovsʹka, I. (2020). Bezbar’ierne seredovyshche dlia osib z invalidnistiu v turyzmi. Herald of Lviv University of Trade and Economics. Economic sciences, 61, 5–11. https://doi.org/10.36477/2522-1205-2020-61-01 [in Ukrainian]

Bezuhla, L., Bieloborodova, M., & Herasymenko, T. (2022). Formuvannia inkliuzyvno-reabilitatsiinoho turyzmu v Ukraini. Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia – Innovations and Technologies in the Service and Food Sphere, 2(6), 20–25. Retrieved from http://www.journals.chdtu.ck.ua/index.php/itsf/article/view/64 [in Ukrainian]

Bieloborodova, M. (2023). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ zakladiv industrii hostynnosti v Ukraini: retrospektyvnyi analiz. Ekonomichni horyzonty, 3(25), 36–46. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(25).2023.286654 [in Ukrainian]

Husieva, O. Yu. (2018). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ biznesu v Ukraini: potochnyi stan ta perspektyvy rozvytku. Ekonomika. Menedzhment. Biznes – Economy. Management. Business, 4, 47–55. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecmebi_2018_4_8 [in Ukrainian]

Vlashchenko, N. (2018). Problemy ta perspektyvy rozvytku infrastruktury dlia potreb inkliuzyvnoho turyzmu. Biznes Inform, 9, 126–126. [in Ukrainian]

Liubarets, V., & Biriukova, O. (2023). Chatbot as a social functionality for people with disabilities in the hospitality industry. SWorldJournal, 1(17-01), 110–115. https://doi.org/10.30888/2663-5712.2023-17-01-016

Trofymenko, O. H. (2022). Sfery zastosuvannia chat-botiv. Informatsiine suspilstvo: problemy ta perspektyvy: materialy VII Vseukrainsʹkoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Odesa, 20 travnia 2022 r.), 68–71. Retrieved from https://dspace.onua.edu.ua/items/fe2d58e2-5ef1-40fb-92de-c4d5a1b1ca99 [in Ukrainian]

UNWTO. (n.d.). World Committee on Tourism Ethics (WCTE). Retrieved from https://www.unwto.org/world-committee-tourism-ethics

UNWTO. (n.d.). Global Code of Ethics for Tourism. Retrieved from https://www.unwto.org/global-code-ofethics-for-tourism

NTOU. (2020). Metodychni rekomendatsii «Dostupne proektuvannia. Zastosuvannia shryftu Brailia na informatsiinykh vkazivnykakh, obladnanni ta prykladakh (vidpovidno do ISO 17049:2013)». Retrieved from https://nto.ua/assets/files/ntou-guidelines-05-01-2020-breille.pdf [in Ukrainian]

DSTU ISO 22483:2022. (2022). Turyzm ta poviazani z nym posluhy. Hoteli. Vymohy do posluh (ISO 22483:2020, IDT). [in Ukrainian]

DSTU ISO 21401:2020. (2020). Turyzm ta suputni posluhy. Systema upravlinnia stalim rozvytkom zakladiv rozmishchennia. Vymohy (ISO 21401:2018, IDT). [in Ukrainian]

Barna, M., & Tuchkovsʹka, I. (2020). Bezbarʹierne seredovyshche dlia osib z invalidnistiu v turyzmi. Herald of Lviv University of Trade and Economics. Economic sciences, 61, 5–11. https://doi.org/10.36477/2522-1205-2020-61-01 [in Ukrainian]

BOIA. (n.d.). Five key accessibility considerations for chatbots. Retrieved from https://www.boia.org/blog/five-key-accessibility-considerations-for-chatbots

Glion. (n.d.). Technology in the hospitality industry: looking towards the future. Retrieved from https://www.glion.edu/magazine/technology-in-hospitality-industry/

Revfin. (n.d.). Discover the latest digital trends in the hospitality industry. Retrieved from https://www.revfine.com/digital-trends-hospitality-industry/

Stayshiny. (n.d.). The future is accessible: the importance of accessible technology in the hospitality industry. Retrieved from https://www.stayshiny.co/blog/accessible-tech-hospitality

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

Барвінок, Н., & Барвінок, М. (2024). ЗНАЧЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ. Економічні горизонти, (1(27), 150–156. https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(27).2024.321107