ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У СВІТОВІЙ ТОРГІВЛІ ТА ЛОГІСТИЦІ: ІНТЕГРАЦІЯ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ОРІЄНТИР БРЕНДІВ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(32).2025.334855

Ключові слова:

екологічний маркетинг, зелений брендинг, логістика, логістична політика, світова торгівля, міжнародні ринки, міжнародний маркетинг, сталий розвиток, зелена логістика, конкурентоспроможність

Анотація

У статті розглядаються концептуальні засади та практичні аспекти впровадження екологічного маркетингу в умовах глобалізованої економіки. Особливу увагу приділено впливу зеленого брендингу на формування конкурентних стратегій компаній, а також взаємозв’язку між екологічним позиціонуванням і розвитком логістичної політики на міжнародних ринках. Проаналізовано сучасні наукові підходи до розуміння ролі екологічного маркетингу в системі світової торгівлі, виокремлено основні тенденції та виклики, пов’язані з цифровізацією, підвищенням нормативного тиску та зміною споживчих пріоритетів

Біографії авторів

Надія Писаренко, Академія праці, соціальних відносин і туризму

кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу

Яна Дербеньова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу і бізнес-адміністрування

Оксана Буткевич, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка

кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та підприємництва

Ольга Базарна, Академія праці, соціальних відносин і туризму

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу

Антоніна Артеменко, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана

старша викладачка кафедри іноземних мов

Посилання

Grand View Research. (2024). Green Logistics Market Size, Share & Trends Analysis Report. URL: https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/green-logistics-market-report.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing management (15th ed.). Pearson Education. URL: https://students.aiu.edu/submissions/profiles/resources/onlineBook/S3D7W4_Marketing_Management.pdf.

Leonidou, C. N., Katsikeas, C. S., & Morgan, N. A. (2013). "Greening" the marketing mix: Do greeners lead to greener? International Journal of Business and Social Science, 4(7), 102-115. URL: https://www.researchgate.net/publication/257730635_Greening_the_marketing_mix_Do_firms_do_it_and_does_it_pay_off.

MIT Center for Transportation and Logistics. (2023). Sustainable Logistics: Past Projects Overview. URL: https://ctl.mit.edu/research/past-projects/sustainable-logistics.

Nohekhan, M., & Barzegar, M. (2024). The effect of green marketing on brand awareness in the food industry. arXiv:2401.02042 : website. URL: https://arxiv.org/abs/2401.02042.

OECD. (2022). Greening international trade: Pathways to sustainable development. Organisation for Economic Co-operation and Development. URL: https://www.oecd.org/environment/greening-trade/.

UNCTAD. (2023). Making trade work better for the planet. United Nations Conference on Trade and Development. URL: https://unctad.org/news/making-trade-work-better-planet.

World Bank. (2023). Trade and environmental sustainability: Removing barriers to green trade. URL: https://openknowledge.worldbank.org.

Zimon, G., & Madzik, P. (2022). Green logistics and sustainable supply chain management: A bibliometric analysis. Sustainability, 14(12), 7475. DOI: https://doi.org/10.3390/su14127475.

Pysarenko, N. V. (2023). Internet-marketynh yak efektyvnyi instrument rozvytku reklamnoho rynku ta stvorennia i prosuvannia brendu [Internet marketing as an effective tool for the development of the advertising market and the creation and promotion of a brand]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii - Scientific Innovations and Advanced Technologies, 13(27), 536–549. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-13(27)-536-549 [in Ukrainian].

Pysarenko N. V. (2025). Mizhnarodnyi marketynh v umovakh tsyfrovizatsii: kontseptualnyi analiz [International marketing in the context of digitalization: a conceptual analysis]. In: Pysarenko N. V. (Ed.), Vplyv mizhnarodnoho marketynhu na ekonomichnu bezpeku Ukrainy v umovakh tsyfrovoi ekonomiky [The impact of international marketing on Ukraine’s economic security in the digital economy]: collective monograph. Kyiv: APSVT. https://doi.org/10.5281/zenodo.14913927.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-10

Як цитувати

Писаренко, Н., Дербеньова, Я., Буткевич, О., Базарна, О., & Артеменко, А. (2025). ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У СВІТОВІЙ ТОРГІВЛІ ТА ЛОГІСТИЦІ: ІНТЕГРАЦІЯ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ОРІЄНТИР БРЕНДІВ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ. Економічні горизонти, (3(32), 37–48. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(32).2025.334855