ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У СВІТОВІЙ ТОРГІВЛІ ТА ЛОГІСТИЦІ: ІНТЕГРАЦІЯ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ ОРІЄНТИР БРЕНДІВ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(32).2025.334855Ключові слова:
екологічний маркетинг, зелений брендинг, логістика, логістична політика, світова торгівля, міжнародні ринки, міжнародний маркетинг, сталий розвиток, зелена логістика, конкурентоспроможністьАнотація
У статті розглядаються концептуальні засади та практичні аспекти впровадження екологічного маркетингу в умовах глобалізованої економіки. Особливу увагу приділено впливу зеленого брендингу на формування конкурентних стратегій компаній, а також взаємозв’язку між екологічним позиціонуванням і розвитком логістичної політики на міжнародних ринках. Проаналізовано сучасні наукові підходи до розуміння ролі екологічного маркетингу в системі світової торгівлі, виокремлено основні тенденції та виклики, пов’язані з цифровізацією, підвищенням нормативного тиску та зміною споживчих пріоритетів
Посилання
Grand View Research. (2024). Green Logistics Market Size, Share & Trends Analysis Report. URL: https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/green-logistics-market-report.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing management (15th ed.). Pearson Education. URL: https://students.aiu.edu/submissions/profiles/resources/onlineBook/S3D7W4_Marketing_Management.pdf.
Leonidou, C. N., Katsikeas, C. S., & Morgan, N. A. (2013). "Greening" the marketing mix: Do greeners lead to greener? International Journal of Business and Social Science, 4(7), 102-115. URL: https://www.researchgate.net/publication/257730635_Greening_the_marketing_mix_Do_firms_do_it_and_does_it_pay_off.
MIT Center for Transportation and Logistics. (2023). Sustainable Logistics: Past Projects Overview. URL: https://ctl.mit.edu/research/past-projects/sustainable-logistics.
Nohekhan, M., & Barzegar, M. (2024). The effect of green marketing on brand awareness in the food industry. arXiv:2401.02042 : website. URL: https://arxiv.org/abs/2401.02042.
OECD. (2022). Greening international trade: Pathways to sustainable development. Organisation for Economic Co-operation and Development. URL: https://www.oecd.org/environment/greening-trade/.
UNCTAD. (2023). Making trade work better for the planet. United Nations Conference on Trade and Development. URL: https://unctad.org/news/making-trade-work-better-planet.
World Bank. (2023). Trade and environmental sustainability: Removing barriers to green trade. URL: https://openknowledge.worldbank.org.
Zimon, G., & Madzik, P. (2022). Green logistics and sustainable supply chain management: A bibliometric analysis. Sustainability, 14(12), 7475. DOI: https://doi.org/10.3390/su14127475.
Pysarenko, N. V. (2023). Internet-marketynh yak efektyvnyi instrument rozvytku reklamnoho rynku ta stvorennia i prosuvannia brendu [Internet marketing as an effective tool for the development of the advertising market and the creation and promotion of a brand]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii - Scientific Innovations and Advanced Technologies, 13(27), 536–549. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-13(27)-536-549 [in Ukrainian].
Pysarenko N. V. (2025). Mizhnarodnyi marketynh v umovakh tsyfrovizatsii: kontseptualnyi analiz [International marketing in the context of digitalization: a conceptual analysis]. In: Pysarenko N. V. (Ed.), Vplyv mizhnarodnoho marketynhu na ekonomichnu bezpeku Ukrainy v umovakh tsyfrovoi ekonomiky [The impact of international marketing on Ukraine’s economic security in the digital economy]: collective monograph. Kyiv: APSVT. https://doi.org/10.5281/zenodo.14913927.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.