УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ СЕРВІСУ В ЗАКЛАДАХ ХАРЧУВАННЯ: СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(32).2025.335000Ключові слова:
сервіс, якість обслуговування, заклади харчування, управління, тренди, інновації, цифровізація, сталий розвитокАнотація
У статті розглядається сучасний стан і перспективи управління якістю сервісу в закладах харчування в умовах зростаючих вимог споживачів і цифрової трансформації. Проаналізовано основні напрями розвитку сервісу, зокрема цифровізацію процесів обслуговування, персоналізацію взаємодії з клієнтами, екологічну відповідальність та підвищення рівня сервісної культури персоналу. Визначено ключові виклики, що стоять перед сучасними закладами: нестача кваліфікованих кадрів, труднощі впровадження інноваційних рішень у малому бізнесі, зростання конкуренції та потреба в системному підході до моніторингу сервісної якості. Представлено практичні рекомендації щодо вдосконалення процесів управління сервісом з метою підвищення лояльності клієнтів і конкурентоспроможності закладів харчування
Посилання
Blahopoluchna A. H., Povorozniuk I. M., Shtanheieva N. I. Rol shtuchnoho intelektu u personalizatsii servisu u hoteliakh ta restoranakh. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi. 2024. № 9 (27). Р. 69-77. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/sn/article/view/14800 [in Ukrainian].
Zavadynska O. Yu., Kinchur A. A., Derevytskyi Ye. V. Suchasni tendentsii vprovadzhennia innovatsiinykh form obsluhovuvannia v zakladakh restorannoho hospodarstva. Pidpryiemnytstvo i torhivlia. 2019. Vyp. 25. Р. 54-59. URL: http://www.journals-lute.lviv.ua/index.php/pidpr-torgi/article/view/11 [in Ukrainian].
Kashchuk K. M., Mosiichuk I. V., Saukh I. V. Suchasni tekhnolohii upravlinnia v hotelno-restorannomu biznesi: praktyky ta innovatsii. Biznes Inform. 2023. № 6. Р. 93–99. [in Ukrainian].
Kish H. Innovatsiini tekhnolohii v diialnosti hotelno-restorannykh pidpryiemstv. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi. 2023. Vyp. № 6(12). Р. 65–77. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52251[in Ukrainian].
Koshova B. Suchasni vyklyky restorannoho biznesu v Ukraini z vrakhuvanniam umov viiny ta vymoh suspilstva. Development Service Industry Management. 2024. Vyp. 3. Р. 179–183. URL: https://dsim.khmnu.edu.ua/index.php/dsim/article/view/204 [in Ukrainian].
Oliinyk O. V., Shestakova A. V., Yarmoliuk D. I. Napriamy tsyfrovizatsii restorannoho biznesu. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia. 2023. Vyp. 1(103). Р. 15–21. [in Ukrainian].
Pavlova S. I. Upravlinnia yakistiu posluh restoranu cherez mekhanizmy vprovadzhennia vnutrishnikh standartiv obsluhovuvannia. Ekonomika ta suspilstvo. 2021. Vyp. 34. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/988 [in Ukrainian].
Povorozniuk I. M. Innovatsiinyi menedzhment pidpryiemstv industrii hostynnosti. Ekonomika ta suspilstvo. 2024. Vypusk 59. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3434 [in Ukrainian].
Povorozniuk I. M. Problemy yakosti obsluhovuvannia na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti. Ekonomika ta suspilstvo. 2022. Vyp.41. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1535/1476 [in Ukrainian].
Rohova N., Onishchenko O. Perevahy innovatsii dlia pidvyshchennia yakosti obsluhovuvannia v hoteliakh ta restoranakh. Ekonomika ta suspilstvo. 2024. Vyp. 68. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4953 [in Ukrainian].
Stoiko I., Sherstiuk R. 14 pryntsypiv Vilhelma Edvardsa Deminha dlia upravlinnia yakistiu hotelno-restorannykh posluh. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava. 2020. Vyp. 1 (22). Р. 66–78. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2020/20siigrp.pdf [in Ukrainian].
Turchina S., Shpetnyi V. Menedzhment hotelno-restorannoho hospodarstva: dosvid i perspektyvy vprovadzhennia shtuchnoho intelektu. Ekonomika ta suspilstvo. 2025. Vyp. 72. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5797 [in Ukrainian].
Shtuchnyi intelekt v restorannomu biznesi. URL: https://choiceqr.com/uk/news/shtuchnyj-intelekt-v-restorannomu-biznesi/ [in Ukrainian].
Parasuraman A., Berry Leonard L., Zeithaml Valarie A. Refinement and Reassessment of the SERVQUAL. Journal of Retailing. 1991. №67 (4). Р. 420–450.
Parasuraman A., Berry Leonard L., Zeithaml Valarie A. More on Improving Service Quality Measurement. Journal of Retailing. 1993. №69. Р. 140–147.
Parasuraman A., Zeithaml Valarie A., Berry Leonard L. Reassessment of Expectations as a Comparison Standard in Measuring Service Quality: Implications for Further Research. Journal of Marketing. 1994. №58. R. 111–24.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.