СВІТОВИЙ ДОСВІД ІНКЛЮЗИВНОСТІ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Барвінок Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-6661-4780

DOI:

https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(32).2025.338687

Ключові слова:

індустрія гостинності, туристична індустрія, інклюзивність, безбар’єрність, інклюзивний туризм, принципи інклюзивності, якість інклюзивного обслуговування

Анотація

У статті досліджено інклюзивність як стратегічний напрям розвитку індустрії гостинності. Проаналізовано світовий досвід впровадження інклюзивних сервісів у США, Канаді, Швеції, Японії, ОАЕ, а також українські практики (Ribas Hotels Group, Reikartz, ініціатива «Гостинність без бар’єрів»). Визначено ключові бар’єри інклюзії: нормативні, економічні, організаційні та ментальні. Обґрунтовано, що комплексний інклюзивний підхід підвищує якість обслуговування, лояльність клієнтів та конкурентоспроможність підприємств

Біографія автора

Наталія Барвінок, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор філософії старший викладач кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи

Посилання

Accessible Canada Act. (2019). URL: https://laws-lois.justice.gc.ca.

AccessibleGO. (n.d.). URL: https://accessiblego.com.

Americans with Disabilities Act (ADA). (n.d.). URL: https://www.ada.gov.

Bezbarʹiernyi vidpochynok: yak ukrainsʹki hoteli vtiliuiutʹ napriam inkliuzyvnosti. (n.d.). Pragmatika. URL: https://pragmatika.media/news/bezbar-iernyj-vidpochynok-iak-ukrainski-hoteli-vtiliuiut-napriam-inkliuzyvnosti [in Ukrainian].

Buhalis, D., Darcy, S., & Ambrose, I. (2010). Inclusion, accessibility and accommodation in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 29(3), 577–583. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2009.10.005.

Darcy S., Buhalis D., & Ambrose I. (2010). Inclusion, accessibility and accommodation in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 29(3), 577–583. DOI: https://doi.org/10.1108/JTF-08-2015-0043.

Dishkantiuk, O. (2024). Instytutsiina transformatsiia dlia staloho rozvytku industrii hostynnosti [Institutional transformation for sustainable development of the hospitality industry]. Ukrainskyi ekonomichnyi chasopys – Ukrainian Economic Journal, (7), 141–147. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-7-23 [in Ukrainian].

Disney Parks. (n.d.). Disability Access Service. URL: https://disneyparks.disney.go.com/disability-access-service/.

Dubai Disability Strategy. (n.d.). URL: https://www.dubaicareers.ae.

Gonchar, L. (2024). Zabezpechennia sotsialnoi vidpovidalnosti industrii hostynnosti krizʹ pryzmu impakt-investuvannia [Ensuring social responsibility of the hospitality industry through the lens of impact investment]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, (67). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-30 [in Ukrainian].

Kudinova, I. (2025). Inkliuzyvnistʹ v industrii hostynnosti: pryntsypy, vyklyky ta perspektyvy rozvytku [Inclusiveness in the hospitality industry: principles, challenges and development prospects]. Development Service Industry Management, (1), 21–28. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(3) [in Ukrainian].

Kudo, S. (2020). Inclusive hospitality in Japan. Tourism Review, 75(3), 589–603. DOI: https://doi.org/10.1108/TR-06-2019-0252.

Marriott International. (n.d.). Diversity & Inclusion. URL: https://www.marriott.com/diversity.

Marriott International. (n.d.). Welcoming All. URL: https://www.marriott.com/welcoming-all.mi.

Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (Japan). (n.d.). Universal Design Guidelines. URL: https://www.mlit.go.jp.

Pasca, M., Hrafska, O., & Zapisotskyi, A. (2023). Sotsialno-kulturni problemy upravlinnia yakistiu na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti [Socio-cultural problems of quality management in hospitality enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, (56). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-31 [in Ukrainian].

Pine, R., & Laws, E. (2015). Hospitality management: A perspective on inclusion and diversity. Tourism Management Perspectives, 15, 74–79. DOI: https://10.56734/ijbms.v4n7a1.

Popit na inkliuzyvni hoteli zrostaie: yak biznes adaptuietʹsia do realii. (n.d.). Invak.info. URL: https://invak.info/bezbarernost/popyt-na-inklyuzyvni-goteli-zrostaye-yak-biznes-adaptuyetsya-do-realij.html [in Ukrainian].

Poria, Y., Reichel, A., & Brandt, Y. (2011). People with disabilities visit art museums: An exploratory study of obstacles and difficulties. Journal of Heritage Tourism, 6(2), 117–129. DOI: https://doi.org/10.1080/1743873X.2010.534846.

VitaPark. (n.d.). URL: https://karpaty.optimahotels.com.ua/uk/.

Rick Hansen Foundation. (n.d.). URL: https://www.rickhansen.com.

Scandic Hotels. (n.d.). Accessibility. URL: https://www.scandichotels.com/accessibility.

Scandic Hotels. (n.d.). URL: https://www.scandichotels.com/en.

Swedish Agency for Participation (MFD). (n.d.). URL: https://www.mfd.se.

UNWTO. (2016). Manual on Accessible Tourism for All: Principles, Tools and Best Practices. Madrid: World Tourism Organization. DOI: https://www.e-unwto.org/doi/epdf/10.18111/9789284418077.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-28

Як цитувати

Барвінок, Н. (2025). СВІТОВИЙ ДОСВІД ІНКЛЮЗИВНОСТІ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ. Економічні горизонти, (3(32), 155–163. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(32).2025.338687